Regiocode op DVD speler

Uit het antwoord op deze vraag zal blijken of ik hem in de correcte categorie heb geplaatst. Laat me uitleggen...

Ik ben benieuwd of de regio-instelling van de DVD speler in mijn Powerbook softwarematig is ingebakken of hardwarematig. Ik ben geen echte techneut maar ik wil alleen maar weten of ik de boel weer zou kunnen resetten door mijn harde schijf te wissen met bijvoorbeeld een low level format en dan de Carbon Copy clone weer terug te zetten. Zou ik dat de teller gewoon weer terug tikken? Is het zo sowieso niet te doen (omdat het echt ergens in de hardware sit, zonder dat ik erbij kan komen)?

Ik heb wat Amerikaanse DVD’tjes bekeken en nu kan ik nog maar één keer switchen. Ik wil hem het liefst niet hacken (regiovrij maken o.i.d.) omdat ik dan gelazer kan krijgen met de garantie. Desnoods wellicht iets slims intikken in terminal of zo? Wie o wie?

Staat deze vraag dus correct in de afdeling hardware, of had hij in software moeten staan? :wink:

Zolang je nog kan switchen moet het volgens mij nog mogelijk zijn om via een softwarehack de teller terug te zetten. Na 4 of 5 keer is het definitief afgelopen. Naar wat ik heb gelezen is dat er iets veranderd in de hardware. Er wordt iets doorgebrand of zo. Precies weet ik het niet.

Jeroen

[quote:8126b49454="Webarcher"]Zolang je nog kan switchen moet het volgens mij nog mogelijk zijn om via een softwarehack de teller terug te zetten. Na 4 of 5 keer is het definitief afgelopen. Naar wat ik heb gelezen is dat er iets veranderd in de hardware. Er wordt iets doorgebrand of zo. Precies weet ik het niet.

Jeroen[/quote:8126b49454]

Ik moet de teller dus nooit op ‘nul’ laten komen? Weet iemand hier meer over?

Even geduld om 14.00 weet je het :wink:

[quote:29c1a8e370="Torz"]Even geduld om 14.00 weet je het :wink:[/quote:29c1a8e370]

OK, tot zo…

het heeft iets met de firmware te maken.... op [url=http://www.wormintheapple.gr/macdvd/]deze site[/url] staat alles wat je maar wil weten over regiovrij maken van DVD spelers met macs!

Ik heb de hack op mijn iBook 500 (reeds verkocht) en op mijn G4 2x500 probleemloos uitgevoerd, en je kan met het programmatje Region X gewoon het aantal te resetten keren weer terug zetten op 6 (geloof ik).

je moet wel eerst ff kijken welk merk DVD speler je hebt en dan de laatste firmware eropzetten (maar dat staat ook allemaal op de site uitgelegd!!)

Succes, en als je nog vragen hebt…

Ok mensen, ik ben er uit. Veel dank voor alle hulp :)

daar hebbenwe natuurlijk niks aan die privee dingen, voor de dag met je oplossing... groeten van hans

[quote:29c1642c69="hansthijs"]daar hebbenwe natuurlijk niks aan die privee dingen, voor de dag met je oplossing... groeten van hans[/quote:29c1642c69]

Ik ben eruit dat de enige manier om dit te veranderen is op de manier die genoemd wordt op de site die HS-L noemt. Idd iets veranderen in de firmware. Het is vervolgens aan de persoon zelf wat hij of zij daarmee doet.

Zelf ben ik wat huiverig voor hacks en zo. Bovendien wil ik ook niet dat dit forum een soort van hackersguide wordt. Ik weet niet wat Adriaan ervan vindt maar dat vindt ik tenminste.

In ieder geval staat de mogelijke oplossing dus in die ene site…