Reinstall van Mac OS X via Remote Disc

Heuj,

Ik ben dus van plan om mijn MB Air te verkopen, omdat ik de nieuwe MB Pro heb gekocht.
Nu wil ik Mac OS X Leopard schoon installeren via Mac OS X-installatie op afstand, alleen dit gaf wat problemen.
(Ik gebruik dus m’n nieuwe MB Pro als de disc server)

Ten eerste, wanneer ik de option key ingedrukt houd op m’n Air, staat m’n netwerk er niet tussen (zegmaar Netwerk-1).
Oke, niet zozeer een probleem want er is nog een ander onbeveiligd netwerk in de buurt waar ik ze allebei aan connect (Netwerk-2).

Daar komt het remote install icoontje tevoorschijn; ik klik op de pijl eronder.
Dan zie ik het Apple logo met een ronddraaiende wereldbol eronder, wat een goed teken is.
Daarop volgt het normale loading icoontje, en na tientallen seconden krijg ik een kernel panic scherm.
[img:26359a203b]http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT1392/106227_3.jpg[/img:26359a203b]

En dit gebeurd dus elke keer als ik het opnieuw probeer…
Op allebei de Macs zit Remote Disc versie 1.1 .

Weet iemand hoe ik die kernel panic kan voorkomen?
Alvast bedankt.

Het handigst en veruit het snelst is van de bijgeleverde Leopard disk een image te maken op een partitie op een externe USB disk. Hier kan je van opstarten door de command toets ingedrukt te houden wanneer je het opstartgeluid hoort bij opstarten van je macbook. Je kiest dan voor de Leopard partitie en volgt de normale installatieprocedure. Succes.

Moet je per se een aparte partitie maken op je externe hdd? En de disk image gewoon daarin zetten?