Reisplanning - collaborate programma/script

Ik had geen idee waar ik deze vraag het beste neer kon zetten, maar probeer het maar even hier.

Ik ben bezig een overland reis te plannen met een vriend van me. Het is een behoorlijk avontuurlijke reis door Afrika waarbij we van te voren veel research willen inwinnen (type trip: Land Rover, Tent, gaan :grin: )

We hebben de te bezoeken gebieden al opgeknipt, met een aantal "hotspots" waar voor wie de focus op komt te liggen.

Het leek mij super handig om een programma/script te hebben om de boel in te kunnen organiseren. Bookmarks, stukken tekst, prijzen, etc. Nog beter zou het zijn als we beide in de zelfde versie kunnen bijven werken en helemaal prachtig zou het zijn om dat aan een google maps kaart te hangen waar je GPS coƶrdinaten in kan voeren.

Nu heb ik een aantal documenten opgezet in google docs, maar zeker voor het organiseren van bookmarks per gebied is het verre van ideaal. Er is een hoop informatie te organiseren en te categoriseren en daar leent het zich niet heel goed voor.

Heeft iemand ervaring met het plannen van een overland trip? Wat is een goede manier om de planning overzichtelijk te houden?

Natuurlijk hebben we grote papieren kaarten waar alles tot nu toe op gepland wordt, maar aangezien we niet in elkaars buurt wonen zou het vele malen handiger zijn als we online de boel bij kunnen houden.

Kijk eens naar [url=http://outerlevel.com/knapsack/]Knapsack[/url].

Die had ik ook al gevonden inderdaad, helaas een heel buggy programma en een zeer lage resolutie kaart waardoor je je trip niet in detail kan plannen. Ook is het hier in niet mogelijk om samen te werken.

Het is wel exact het type programma zoals ik het zou willen zien :)