Remote acces Mac thuis en PC werk

Hoi,

hoe kan ik op een simpele manier de PC op het werk bedienen via mijn Mac thuis?
Zijn er poorten op de firewall die moeten openstaan??

En misschien een stomme vraag: maar hoe kan ik pingen vanop een mac? Om eens te kijken of ik al ‘connectie’ heb.
Ik heb op de PC al VNC server geinstalleerd en thuis chicken of the vnc, maar hij connect niet…

HELP
KOen

"Pingen" kan je doen met het programma "Network Utility" dat je kan vinden in de Utility map binnen de Applications...

... Of via de terminal: typ "ping" zonder aanhalingstekens, gevolgd door een hostname/ip-adres wat je wilt pingen en hij gaat z'n gang. Afbreken via ctrl-c.

Wat betreft je eerste vraag; je zult inderdaad poorten open moeten zetten op je firewall. Daarnaast zul je poorten moeten mappen (doorverwijzen) op de firewall naar je PC toe. Meer info hierover kom je ongetwijfeld tegen via de zoekfunctie op dit forum, aangezien deze vraag al een behoorlijk aantal keren is gesteld…

[quote:639db5e01f="koen76"]Hoi,

hoe kan ik op een simpele manier de PC op het werk bedienen via mijn Mac thuis?
Zijn er poorten op de firewall die moeten openstaan??

En misschien een stomme vraag: maar hoe kan ik pingen vanop een mac? Om eens te kijken of ik al ‘connectie’ heb.
Ik heb op de PC al VNC server geinstalleerd en thuis chicken of the vnc, maar hij connect niet…

HELP
KOen[/quote:639db5e01f]

kijk op www.mactopia.com en daar naar VNC server for mac ofzoiets dacht ik…

∴ NA-NIL-IN ∴

gebruik geen chicken of the vnc maar VNCViewer. Chicken wordt al lang niet meer geupdate, VNCViewer wel. Die gebruik ik om met mn mac de XPbak over te nemen.

tis trouwens VNCDimension. sorry

Hi,

ik kom er niet uit!!
Thuis heb ik een mac met Panther op. Op het werk een PC met windows 2000 Professionel.
Op de PC is VNC Server geinstalleerd. Welke instellingen moet ik daar doen om de pc van thuis uit te kunnen besturen?? Blijkbaar staat daar iest met poort 5900…

Thuis kan ik zelfs met de firewall af, de pc niet pingen, alhoewel de VNCServer op de PC wel aanstaat…
Welke instellingen moet ik op de mac doen?? Ik zal VNC viewer downloaden, als dat bestaat vor de mac???

Ik test hier op het werk tussen 2 PC’s en daar kan ik vanuit de éne pc de andere overnemen…
Maar vanuit thuis dus niet…

Please help met een ‘uitgebreide’ handleiding, want van netwerken ben ik een beetje een leek!!

Txs & Grtz,
Koen