Remote Capture Canon Ixus

zijn er mensen die ervaring hebben met de compatabiliteit van Canon's Remote Capture 2.7.4R2 software en OSX 10.4.5?

Het gaat om het op afstand bedienen van een Canon Ixus fototoestel. Is er eventueel bruikbare third party software?

Ik heb een Canon Ixus 400, en Remote Capture werkt naar behoren.

wat is het voordeel boven fotolader?

“RemoteCapture:
RemoteCapture allows users to operate compatible Canon digital cameras remotely via USB or IEEE1394 (firewire) interface.”

Dit zegt me namelijk niet zoveel.

In mijn geval gebruik ik m'n powerbook als display tijdens de opnames. Het gaat er dus niet om de foto's van m'n toestel naar de computer te krijgen, daar is iPhoto prima geschikt voor.

Met remote capture is het toestel volledig via usb te bedienen via m’n laptop. Kan Fotoloader dit ook?

... misschien een keer het proberen waard....zijn er nog meer mogelijkheden?... want remote contol is een ruim begrip :wink:

kan je ook ergens de remote capture voor de IXUS 430 downloaden?

[url=http://software.canon-europe.com/software/remotecapture_update_installer_macos_xdes19448.asp?model=]Hier?[/url]

Via Remote Capture zijn zowat alle instellingen aan je camera te doen, en kan je de sluiter bedienen met muis of spatiebalk, erg handig voor bijvoorbeeld StopMotion of andere toepassingen waarbij je de camera absoluut niet wilt bewegen. Bovendien kan je de CF-card bypassen, zodat je computer-harddisk het opslagmedium wordt. Cool om te zien: “Nog 2687 opnamen mogelijk…”

[quote:a8ffcec393="Welles"][url=http://software.canon-europe.com/software/remotecapture_update_installer_macos_xdes19448.asp?model=]Hier?[/url]

Via Remote Capture zijn zowat alle instellingen aan je camera te doen, en kan je de sluiter bedienen met muis of spatiebalk, erg handig voor bijvoorbeeld StopMotion of andere toepassingen waarbij je de camera absoluut niet wilt bewegen. Bovendien kan je de CF-card bypassen, zodat je computer-harddisk het opslagmedium wordt. Cool om te zien: “Nog 2687 opnamen mogelijk…”[/quote:a8ffcec393]

ik zie namelijk rechts in het rijtje Supported products, geen IXUS 430 staan maar wel een IXUS 400…?
ze hebben wel een Remote Capture voor de 400, maar voor de 430 heb je alleen een imagebrowser software die ik toch niet gebruik… :cry:
denken jullie dat de Remote Capture voor de 400 ook te gebruiken is voor de 430?

Tip 1: probeer het eens...

Tip 2: Google

en dit dan in eerder genoemde link: "Please note: PowerShot A80 and Digital IXUS i are not suported in this " :( ?

#edit. Ik heb nu de oude versie (2.6) van de cd ge-instaleerd…maar connecten doet ie nog niet echt…
helpfunctie van remote capture geeft geen oplossing :frowning:

macosx 10.4.5/ canon remote capture 2.6/ ixus v3…