remote desktop 2.2

welke stappen moet ik don om met remote desktop 2.2 van een XP machine het schrm te kunnen overnemen ?

ik heb Real VNC geinstalleerd maar ik kan nog steeds niet connecteren

mag ik de no authentication optie gebruiken of niet …

want in remote desktop moet ik een username en paswoord ingeven

en naar ik meen te begrijpen is dat niet het windows paswoord maar het vnc paswoord

maar wat vul ik dan in bij username ?

::confused::

help :slight_smile:

RD en VNC zijn compleet verschillende dingen.

Als je met RD het scherm over wilt nemen, zul je Remote Desktop op die XPbak aan moeten zetten. ( http://www.xs4all.nl/~nietz/FOK/RD.jpg ) (Dan heb je die hele VNC dus niet nodig.)

Als je je die VNC server wil gebruiken, moet je een VNC client op je mac moeten gebruiken.

ik heb het hier voor alle duidelijkheid wel degelijk over remote desktop ADMIN en niet over remote desktop Client

in de browse lijst geeft hij een icoontje vnc aan in remote desktop … vandaar dat ik vermoed dat ik via vnc moet werken

via de remote desktop client lukt het wel maar dat is mijn bedoeling niet

ik wil verschillende (mac en xp) schermen beheren in 1 keer en heb daarvoor dus remote desktop 2.2

je moet met vnc werken ja. geen username invullen en alleen een password zou moeten werken.

dus ik zet VNC authentication aan (welke soort ?) ... geef een paswoord in

en op de mac geef ik enkel het VNC paswoord in …

?

Ga als volgt te werk. Zorg dat op de vnc server password ingevuld is. Zonder password werkte het bij mij niet. Voeg dan in remote desktop 2.2 het ip adres in van de machine die je wilt over nemen gevolgd door :5900

dus bijvoorbeeld 192.168.0.10:5900

bedankt ... het werkt inderdaad :)

ik krijg wel allemaal aparte schermen … ik krijg niet zo 1 scherm waar ik tegelijk 4 schermen zie staan (zoals getoond in de screenshots van remote desktop 2)

hoe krijg ik dat ?

Dit kan alleen in de observe mode. Je selecteerd de computers die je wilt observeren en klik dan op de observe button.

Btw
Als je de help functie van rd2 gebruikt staat alles heel overzichtelijk vermeld. Helaas wel alles engelstalig. Als je daar niet zo goed mee overweg kunt, stel je vragen dan gewoon maar hier :wink: