Remote Desktop 2 naar Linux VNC server

Hoi,

Heeft er iemand ervaring mee een iBook G4 via Remote Desktop 2 de desktop over te nemen van een Linux server?

De configuratie bestanden op de server zien er als volgt uit:

#!/bin/sh

Red Hat Linux VNC session startup script

#[ -r $HOME/.Xresources ]
#xrdb $HOME/.Xresources
#xsetroot -solid grey
exec gnome-session &

Hoi,

Op die manier gaat het niet werken. Wat je op je Linux box opstart is een vnc server. Die kan je met een vnc client vanaf je ibook bereiken en zo de desktop zien. (Op www.versiontracker.com zal je ongetwijfeld wat vnc clients voor os X vinden).

Remote Desktop gebruikt het rdp protocol, wat heel anders werkt.

Succes!

Volgens de beschrijving van Apple zou RD2 kunnen samenwerken met VNC server.

Met Chicken of the VNC lukt het inderdaad wel, maar wil het graag in RD2 kunnen doen.

Tnx

Hmmm... Inderdaad zeg, leuke nieuwe feature.

Anyway, lukt het wel met een ‘echte’ vnc client? Kan je in je process list op de linux box zien dat de vnc server process draait?

Welke distro en versie gebruik je?

Je was me al voor zie ik.

Dan zou het dus ergens in de preferences van RD in te stellen moeten zijn. Waarschijnlijk staat er een andere poort ingesteld. Op de apple site zie ik iets over een wizard, werkt dat niet?

Niet dat dit iets bewijst, maar ik dacht dat het andersom werkte, nl. RD2client is te bedienen vanaf een VNCclient=viewer.

In RD staat ergens: You can allow non-Apple VNC-viewers to control a RD-client screen.

Over het tegendeel staat niets; maar dat bewijst dus niets over het niet bestaan.

Verder een tip: kijk goed naar de termen client en server als het over VNC enzo gaat.
Normaal is dat net andersom dan je denkt. Wat geserveerd wordt is een toetsenbord en scherm. Het initiatief ligt dan bij de server en niet bij de client in tegenstelling tot web-browsen enzo.