Remote Desktop ala Terminal Server

Ik wil mijn Mac vanaf een Wintendo doos kunnen bedienen, grafisch. Maar dan wel in een aparte sessie. Is dit mogelijk? Ik zoek dus GEEN knullige prullaria als VNC welke domweg de hele video-output over het netwerk kotst, maar echt een aparte (grafische) sessie.

Andersom lukt prima. Ik heb een Wintendo Terminal Server draaien en kan vanaf mijn Mac met de Microsoft Remote Desktop netjes op de Terminal Server werken, tegelijk met anderen. Dus 3 of 4 gebruikers allemaal tegelijk op de Wintendo Terminal Server.

Nu wil ik het dus andersom; dat ik zelf lokaal al op de Mac aan het werk ben, maar dat een ander vanaf een Windows doos op dezelfde Mac kan werken (grafisch) in een aparte sessie.

Ik hoop echt dat dit kan, anders zou het betekenen dat Microsoft iets beter kan dan Apple en dat is natuurlijk niet goed te praten. :wink:

zou je ff links kunnen geven ik ben dit namelijk ook van plan

[quote:9d43e448bd="Jurriaan."]zou je ff links kunnen geven...[/quote:9d43e448bd]

Links naar wat? Ik ben zelf juist op zoek naar iets! :slight_smile:

Je zal [url=http://www.netopia.com/software/products/tb2/]Timbuktu[/url]wel kennen...

[quote:aafa4582c6="Deskman"]Je zal [url=http://www.netopia.com/software/products/tb2/]Timbuktu[/url]wel kennen...[/quote:aafa4582c6]

Ja, heb ik wel over gelezen, maar volgens mij doet die dus wat ik NIET wil, namelijk gewoon je al openstaande desktop remote overnemen. Ik wil echt een hele aparte sessie op dezelfde mac runnen, maar begin te betwijfelen of Apple dat wel kan. :oops:

Maar hoe ziet dat er dan uit?

Heb je dan juist wel of niet een grafische schil?

Kan er kort over zijn...

Is niet mogelijk!

Apple heetf nu pas Panther de mogelijkheid dat meerdere gebruikers tegelijkertijd ingelogd zijn en hyn eigen processen tegelijk kunnen hebben draaien. Dus in principe is het nu wel technisch mogelijk om met meerdere gebruikers een sessie te kunnen starten. Alleen Apple heeft er nog niks mee gedaan. Overigens is Microsoft Terminal Server een zeer duur product en levert MS dit niet gratis mee ofzo (ja een 2 seat licence bij Windows Server 2003, maar das ook al niet te betalen).

Ik verwacht niet dat Apple hier iets mee zal doen. Met Panther Server is het wel mogelijk om meerdere Macjes van de server te laten booten. Apple gaat zich echter niet bezig houden met Terminal Services.