Remote Desktop bijgeleverd ?

Ik wil een Mac op LAN besturen. Nu moet ik steeds 5 trappen op en af en ik dacht dat dat wel met Remote Desktop zou moeten kunnen. Nu las ik dat dat sinds OSX.3 bijgeleverd werd, maar ik kan het niet vinden op mijn Mac. Behalve in de firewall prefs. Maar geen app ofzo. Hoe zit het ? Op de site van Apple kun je het voor $300 downloaden, maar alleen tot 10.2. Ik heb 10.3.4.

Probeer eens VNC, gratis en heel handig voor simpele dingetjes. Werkt zelfs cross-platform.

Ja, die had ik al eerder gezien op het forum, maar als ARD is bijgeleverd... lijkt me makkelijker geloof ik.

Sinds 10.3 is de client van Remote Desktop een vast onderdeel van het OS. Die vind je terug bij Systeemvoorkeuren > Delen. Maar de Remote Desktop applicatie zelf niet. Die moet je voor het door jou genoemde bedrag bij Apple aanschaffen.

VNC is dan een goed en vooral goedkoop (want gratis) alternatief.

[quote:528a222fbb="macpro"]Sinds 10.3 is de client van Remote Desktop een vast onderdeel van het OS. Die vind je terug bij Systeemvoorkeuren > Delen. Maar de Remote Desktop applicatie zelf niet. Die moet je voor het door jou genoemde bedrag bij Apple aanschaffen.

VNC is dan een goed en vooral goedkoop (want gratis) alternatief.[/quote:528a222fbb]

Aha. Die info zocht ik. Bedankt.

De clientkant zit weggestopt in de netwerkvoorkeuren. Het programma moet je gewoon kopen. VNC is traag, niet helemaal safe en werkt keurig. Timbuktu is goed, degelijk en duur... Meer keus heb je niet.

tevens is VNC zo lek als een mandje, dus men kan van buitenaf snel gebruik maken van de faciliteiten die je macs bieden. Behalve als alles natuurlijk weer achter een firewall zit, bijv in de router.