Remote Desktop Connection kan pc niet vinden.

Ahoi!

Heb onlangs RDC geinstalleerd op men powerbookje en alles (denk ik toch) correct ingesteld. Toch krijg ik de volgende foutmelding als ik wil connecten. Inloggen via een andere pc in het netwerk lukt wel.

Any suggestions anyone?

Greets

Installeer "VNC-server" op je windhoos en gebruik "Chicken of the VNC" op je Mac. Bij werkte die RDC ook langs geen kanten...

neem het IPadres van die computer en stel op die computer in dat dat adres niet steeds verandert

RDC werkt vele malen beter dan VNC! VNC = TRAAG VNC is alleen makkelijker wanneer je wil meekijken met iemand terwijl die kan doorwerken... dit kan bij RDC niet dan kun je alleen de complete PC overnemen maar wordt de ander uitgelogd. De PC moet wel Windows XP hebben en RDC hebben aanstaan. (Eigenschappen van deze Computer en dan naar Desktop delen... Wil je RDC op een netwerk of via internet gebruiken? In dat laatste geval moet je ook naar de firewall kijken op het netwerk waarachter de PC zit...

Windows XP Home Edition ondersteund deze functie niet, mocht je dat gebruiken. Ik geloof alleen Windows 2000 en XP Professional.

Heb Windows XP Pro.. En ik stel liever geen statisch ip in, heb daar vorige keer veel problemen mee gehad. (maarja, als het niet anders kan)

XP Home kun je dacht ik wel overnemen maar er geen andere PC's mee overnemen, daarvoor heb je inderdaad XP Pro nodig (Wat er dan ook Pro aan is... :P )

Ben nu aan het proberen via het ip-adres, maar hij is ondertussen al meer dan 3 minuten aan het connecten :?

als ie er al zo lang over doet kan je het vergeten

Niets lijkt te lukken :( Is er mss een goed alternatief?

[quote:5e05ecfa07="justi"]XP Home kun je dacht ik wel overnemen maar er geen andere PC's mee overnemen, daarvoor heb je inderdaad XP Pro nodig (Wat er dan ook Pro aan is... :P )[/quote:5e05ecfa07]

nee precies andersom: overal vandaan overnemen met extern bureaublad en alleen pro kan je overnemen

De WIndows firewall die jouw boze pogingen om de computer te "hacken" tegenhoud ?

Zorg voor een vast IP adres of gebruik je computernaam (rechtermuisknop op deze computer) tevens zorg dat daar aanstaat dat de computer mag worden overgenomen (verbindingen buitenaf)

Alles is normaal gezien goed ingesteld op de pc die moet worden overgenomen, want het lukt via een andere pc in het netwerk. het wilt alleen niet lukken met men macje..

Zou dit er mee te maken kunnen hebben:

[i:b6696b65cd]Problem:
Windows XP (SP2) PCs, after power on or reboot , would not accept RDC connections. If a user logged on to the PC (even if they then log of again) then RDC worked. In my case I was using ‘wake on LAN’ to bring up an unattended remote machine so it was a bit of a problem.

Solution:
Setting the ‘terminal services’ service to start automatically rather than manually fixed this problem.
[/i:b6696b65cd]

Heb wel geen idee wat terminal services zijn :stuck_out_tongue:

OPGELOST! Heb RDC er af gesmeten en opniew geinstalleerd. Sindsdien lukt het wel als ik inlog via het ip-adres, maar nog altijd niet via de computernaam. Achja, zolang het maar werkt..

Bij mij werkt dit helaas ook niet, statisch IP, vanaf Mac verbinden met PC met Win MCE. Terminal services staat aan, maar heb ik ook nog bepaalde Windows components nodig zoals IIS? Die zijn nl. niet geïnstalleerd.

[img:3da1081fe0]http://www.itbuzzer.net/images/train/add_remove_component.gif[/img:3da1081fe0]

VNC gebruik ik niet meer, sinds de computer gehackt is via dit programma.