Remote Desktop Control

Gisteren dit programma leren kennen op Man en Muis, maandelijks apple-event in Gent.

Met Remote Desktop Control kan je de control van een windows PC overnemen.
Ok, lekker tof, soms moet ik iets testen, en nu kan ik dat vanachter mijn Mac doen, super maaaar

der is altijd een maar…
ik wou eerst inloggen in het hoofdaccount van de windows (zonder w8woord) … ERROR “Kan u niet aanmelden vanwege een accountbeperking” …
daarna maakte ik een nieuw account op windows met w8woord… en dat werkt, ik maakte nog een account zonder w8woord… en weer deze error.

nu zou ik toch graag inloggen op dat hoofdaccount (zonder w8woord).
Iemand een idee??

windows: xp
macosx 10.3.9

• ps… ik wil op windows geen w8woord instellen.

Om Remote Desktop te gebruiken moet je sowieso een wachtwoord op die account zetten.

Wat je eens moet controleren. Vraag de eigenschappen van “Mijn Computer” op. Ga naar het tabblad Remote. Daar staat Remote Desktop en dat vinkje zou reeds aan moeten staan.
Daaronder staat een knop “select remote Users”. Waarschijnlijk staat die hoofdaccount daar niet ingesteld.

't is maar een tip, wie weet krijg je het zo aan de praat.

staat ingesteld.. alleen heeft het account op windows geen w8woord... dus het windows account heeft echt een w8woord nodig?

effe kijken bij die select users…

Bij Select users kan ik mijn macje niet selecteren...

maar ik geraak wel op een ander account van die windows pc dus de instellingen staan goed, niet??

maar waarom zou hij zeggen ‘accountbeperking…’
ik denk dat is het omdat dat windows account geen w8woord heeft… maar het moet toch werken…

ps: als ik een w8woord ingeef, dan zegt ie ‘verkeerd w8woord of username’ dus het is echt geen w8woord…

Volgens mij is het een vereiste van RDC

Heb je soms een link naar de site van het programma?

http://www.macupdate.com/info.php/id/8431

je moet juist op de windows (zoals hierboven gemeld) bij ‘verbindingen van buitenaf’ 'extern bureaublad ofzo aavinken… (bij eigenschappen deze computer).

http://www.macupdate.com/info.php/id/8431 is het prog.

ik hoop dat het werken kan zonder w8woord… alles zit al in dat account…

Soms het het nodig iets in te voeren wil een programma ergens mee genoegen nemen. Zo heeft de bluetooth connectie van de Mac vaak een "0000" nodig wil er wat gebeuren. Juist wanneer er geen w8woord nodig is volgens de documentatie. Mogelijk hier ook het geval? Probeer het eens met een "dummy" wachtwoord zoals "0000".

ik krijg geen error dat ik een fout w8woord intyp... als ik bv. 0000 intyp krijg ik wel de error 'verkeerd w8woord...'

[quote:80ff79c22e="Jello"]http://www.macupdate.com/info.php/id/8431

je moet juist op de windows (zoals hierboven gemeld) bij ‘verbindingen van buitenaf’ 'extern bureaublad ofzo aavinken… (bij eigenschappen deze computer).

http://www.macupdate.com/info.php/id/8431 is het prog.

ik hoop dat het werken kan zonder w8woord… alles zit al in dat account…[/quote:80ff79c22e]

Oh, dat had ik al geprobeerd. Maar bij mij werkt het niet… Heb jij XP pro?

ja, xp pro hier..

Maaikt die XP bak deel uit van een domein? Zo ja, dan is die accountbeperking zeer waarschijnlijk het gevolg van group policies. De systeembeheerder kan daarmee dingen in of uitschakelen, iets wat de gebruiker zelf niet kan wijzigen.

de XP bak zit in een werkgroep, waar hij als enigste inzit...

maar ik kan wel een ander account (met w8woord) van die PC bak benaderen dus het zullen niet de permissies zijn… juist accounts zonder w8woord kan ik niet benaderen.

Dat klopt. Een gebruikersaccount in XP MOET een wachtwoord hebben. Sinds XP heeft Microsoft een hoop dingen dichtgetimmerd om gaten zoveel mogelijk dicht te zetten ivm attacks.

ok, dan kan het prog mij niet helpen... :'( ik ga heus niet alles overzetten naar een ander account.

Kan je geen wachtwoord toekennen aan je huidige account dan?

jawel, maar zitten met 4 gebruikers en windows waarschuwt dat er enkele bestandne onleesbaar worden, vooral de persoonlijke + de gecodeerde etc etc etc...

zou ik het risico wagen… is vooral gezin computer… en ze willen geen w8woord…

Je kan ook inloggen via de administrator account van windows. Daar zit al een wachtwoord op en je kan overal bij. :D

[quote:73198cb691="Ram"]Je kan ook inloggen via de administrator account van windows. Daar zit al een wachtwoord op en je kan overal bij. :D[/quote:73198cb691] het is het beheerders account.... zonder w8woord... of heeft windows een eigen account? denk het niet.

Er moet een wachtwoord op. Je zet op je huidige account een makkelijk wachtwoord op en je kan het benaderen. Er is geen andere manier.

Dat er bestanden (dit zijn alleen je bestanden in Documents & Settings, dus Favorieten, Bureaublad, Mijn Documenten) gecodeerd worden, dat klopt maar dat kan je simpelweg weer ongedaan maken.

Je gaat naar de user accounts in XP, geeft aan dat je een wachtwoord wilt opgegeven. Je geeft dan aan dat het niet gecodeerd hoeft te worden, als je dit niet kan doen, dan kan je ook nadat je een wachtwoord hebt opgegeven de permissies van je Document & Settings folder (van jouw user) met behulp van rechtermuisknop de machtigingen veranderen.