remote desktop kan niet verbinden met PowerBook

Ik ben ff aan het spelen met Remote Desktop (2,2) Thuis ging het super! Ik heb 2 airport express, een iMac G5 en een 15" PowerBook 1,67Ghz...

Dat werkte super, ik kon heel mijn iMac bedienen vanuit de zetel!

Nu ben ik bij mijn vriendin, met mijn PowerBook, waar remote desktop op geinstalleerd is, en bij haar staat bij ‘delen’ remote desktop aan…
Ik kan haar berichten sturen, chatten, share screen, lock sreen, unlock screen, maar observe en control kan ik niet…
Dan zegt hij “Connection failed to PowerBook van Erika”

Hier hebben ze wel een sitecom draadloze router, maar via een rechtstreekse kabel gaat het ook niet!
Het passwoord klopt zeker, en alles kan ik, behalve de 2 belangrijkste!

Is alles aangevinkt op haar laptop onder delen > apple remote desktop > toegangsbevoegdheden'?

Ja, al die bovenste dingen zijn aangevinkt! Behalve 'Geef aan wanneer er geobserveerd wordt' niet!

En het passwoord klopt, want anders wordt het blauwe icoontje rood!

Ik dacht eerst dat het aan die sitecom router lag!
Maar dan zou het met een gekruiste kabel toch wel moeten gaan hé!
En scherm delen kan ik wel!

Kei gek!

En die PowerBook heeft ook de juiste versie van de client software?

Ja, denk ik toch! ARD 2.2 .... Hetzelfde als mijn pb, en als mijn iMac thuis!

Het zijn alle 3 bijna splinternieuwe macs met 10.4.2 erop!
Ik ga de PowerBook van mijn vriendin is mee na huis nemen en dan proberen!

Maar ik denk dat het ergens anders aan ligt!
Anders kon ik de rest van die dingen ook niet doen!

Wel een te gek programma trouwen, die remote desktop! Echt ideaal voor scholen en zo!
En best wel snel via een 100mbit kabel!

Laatst heb ik met MacFanGuy ook lang lopen kloten voordat hij eindelijk mijn Macje van een afstand kon besturen. Het bleek te liggen aan de firewall die ik op mijn Macje had draaien. Alle instellingen stonden goed, alleen dus de firewall die aan stond. Het ging gewoon om de firewall van het systeem zelf (in de systeemvoorkeuren).

Ja ik snap het dus niet! Firewall uit, bij delen alles aangevinkt! En nog niets!

En thuis moest ik niets instellen, ARD geïnstalleerd en ik zat op mijn iMac!