remote desktop met windows pc

Ik heb de RDC client gedownload en kan nu verbinding maken met een windows xp pro. machine. Dit wil ik graag om websites te kunnen testen. Momenteel heb ik er een monitor aan hangen, maar die zit in de weg, dus daar wil ik van af. Het probleem is dat ik de computer niet uit kan zetten via RDC. Ik kan alleen maar de verbinding verbreken, maar dan moet windows ik via de pc zelf afsluiten. Weet iemand daar een oplossing voor?

uhm.... je hebt in windows xp system policy's. (deze kan je vast in het configuratie scherm vinden, ergens bij de systeembeheer tools). Is er geen optie zoals 'pc uitzetten via RDP'? Anders kan je ook VNC installeren op je windows macine (is gratis). Via Safari kan je je windows machine geheel overnemen (dan draai je geen terminal maar de directe desktop). Misschien is dat ook een optie?

Ik heb dat probleem een keer opgelost door een snelkoppeling op bureaublad van je windows pc te maken. Een snelkoppeling waarmee je je pc afsluit door een commando, hier volgt instructie: Snel afsluiten

Door middel van het plaatsen van een eenvoudige snelkoppeling op het Bureaublad van uw Windows XP computer, kunt u uw computer veel sneller afsluiten. Dat doet u als volgt:

[list:2dfc61df56]
Rechtsklik op het Bureaublad.
Kies in het getoonde snelmenu voor Nieuw >> Snelkoppeling.
Typ in het dialoogvenster Snelkoppeling maken de opdracht C:WindowsSystem32Shutdown.exe -s.
Wilt eventueel nog tijd hebben om programma’s af te kunnen sluiten, voeg dan de optie -t 15 of -t 30 toe. Dit geeft u respectievelijk 15 of 30 seconden de tijd voordat het systeem echt gaat afsluiten.
Klik op Volgende.
Geef in het dialoogvenster Programmatitel selecteren de snelkoppeling bijvoorbeeld de naam PC afsluiten.
Klik op Voltooien.
U kunt eventueel ook nog het pictogram van deze snelkoppeling als volgt wijzigen: rechtsklik op de snelkoppeling en kies Eigenschappen.
Klik in het dialoogvenster Eigenschappen voor PC afsluiten op de optie Ander pictogram.
Kies in het dialoogvenster Ander pictogram een nieuw pictogram, bijvoorbeeld het rode cirkel met de schuine streep, en klik op OK.
Klik nogmaals op OK om het dialoogvenster Eigenschappen voor PC afsluiten te sluiten.
[/list:u:2dfc61df56][/list]

Wat dacht je hiervan:

http://yasoft.km.ru/eng/switchoff/

Timer zetten voor een minuutje en uitloggen maar.

Arjan

Ok bedankt voor de reacties. Ik ga even wat proberen.

[quote:a9076c35b8="arjanb"]Wat dacht je hiervan:

http://yasoft.km.ru/eng/switchoff/

Timer zetten voor een minuutje en uitloggen maar.

Arjan[/quote:a9076c35b8]

Ok, aangezien dit het makkelijkst leek heb ik deze oplossing eerst geprobeerd. Het werkt prima inderdaad.

Mooi zo.

wat ik altijd deed: (terwijl geen programma geselecteerd is op de windowsbak) alt-F4 dan gaat ie ook uit mijn probleem was dan altijd dat er virussen op zaten en dat ie niet meer aan ging en dat ik geen verbinding meer maken kon.. :P

[quote:60a5277577="martijngrootens"]wat ik altijd deed: (terwijl geen programma geselecteerd is op de windowsbak) alt-F4 dan gaat ie ook uit mijn probleem was dan altijd dat er virussen op zaten en dat ie niet meer aan ging en dat ik geen verbinding meer maken kon.. :P[/quote:60a5277577]

Die pc zit hier zo ver in het netwerk dat het bijna onmogelijk is om een virus op te lopen volgens mij. Eerst het modem, dan een router, daar een airport express aan, dan door de PowerBook via de ethernet kabel naar de pc toe. Daarnaast ben ik niet van plan om er mee te internetten, alleen maar zelf gemaakte websites checken.

als je met die PC verbinding met de buitenwereld kunt maken, kan de buitenwereld ook verbinding maken met je PC :P maar jou pc zal wel wat beter beveiligd zijn dan de mijne toen was... en hij zal ook windows xp wel fatsoenlijk kunnen draaien... :P

[quote:39f34e262b="martijngrootens"]en hij zal ook windows xp wel fatsoenlijk kunnen draaien... :P[/quote:39f34e262b]

Nou, het is alles behalve snel, maar het is dan ook een oudje.