Remote Desktop ook voor Mac?

Ik heb sinds kort een Windows 2000 Server server (beetje dubbelop) in mijn kast staan die dienst doet als firewall/proxy. Ik schaam me er wel voor als echte Mac fan, maar mijn kennis van de firewall van OS X is gewoon nog niet goed genoeg om zeker te weten dat ik veilig ben... (en van Windows weet ik tenminste zeker dat het niet veilig is. :-P). Bovendien heb ik een beetje de ijdele indruk dat een hacker die zich door een (op zich waardeloze) Windows 2000 Server bak weet te worstelen zich daarna wel de tanden stuk zal bijten op de Mac's die erachter hangen en dat omgekeert een echte Mac (of UNIX) kenner niet door de Windows 2000 Server bak zal komen... maar goed, genoeg over de reden/excuus voor de aanwezigheid van een Windows bak in mijn huis, mijn werkelijke vraag...

Ik kan deze bak overnemen vanaf mijn iBook omdat ik er Terminal server op heb draaien aan welke ik vervolgens (alleen via de internet NIC) heel mooi kan connecten met de Remote Desktop Client voor OS X. Nu heb ik hier ook nog een iMac staan waar ik niet echt makkelijk bij kan, dus die zou ik graag op een dergelijke manier overnemen. Is er software voor OS X die me de mogelijkheid geeft op mijn iMac over te nemen en dan wel op Desktop nivo en niet middels allemaal terminal commando’s waar ik geen klap aan heb?

Hey Ruben,

Als je zulke dingen zoekt moet je het gewoon eens proberen bij de wortel van al het kwaad. :stuck_out_tongue:
Microsoft heeft namelijk een Remote Desktop Client waarmee je op desktop niveau in kunt loggen op je PC en ermee doen wat je wilt. Er is wel een nadeel…aangezien je de PC als server gebruikt: Als je inlogt met je mac dan logt hij de huidige account uit. :?
Verder werkt het echt super…ik kan niets anders zeggen, het is makkelijk, snel (ligt aan je verbinding met de PC maar met mijn 11 mBit wireless verbinding is het nog errug snel.)

:evil: The Root Of All Evil :evil:

:? Sjorry niet erg goed gelezen... je wilt bij je iMac komen...... De software die je daar bedoelt is er trouwens ook hoor....ben alleen de naam ff vergeten... maar HET IS ER WEL :innocent:

Timbuktu http://www.netopia.com/en-us/software/products/tb2/mac/

of

Apple Remote Desktop
http://www.apple.com/remotedesktop/

Helaas beide NIET gratis…maar werkt perfect[/url]

Apple Remote Desktop werkt toch niet over het internet? alleen binnen een LAN?

[quote:7fe89f08c1="justi"]Apple Remote Desktop werkt toch niet over het internet? alleen binnen een LAN?[/quote:7fe89f08c1]

Als dat zo is…sorry dan.
Heb het namelijk niet over internet getest omdat ik Timbuktu op de externe internetserver heb staan.

ARD gebruik ik alleen intern (LAN)

:oops:

Apple remote desktop werkt ook via internet, vandaar ook de naam 'remote desktop'

Allen bedankt voor de reakties. Het is juist de bedoeling dat het alleen via Intranet (LAN) werkt. Ik wil de zooi niet van buitenaf over kunnen nemen. De huidige Terminal Server heb ik ook alleen op de INTERNE NIC aktief. Wil geen slimme hacker hebben die mijn firewall van buitenaf over kan nemen. Ik ga die links eens even bekijken, bedankt!

tja,

je uitleg van je xcus is wel een slechte, sorry.
Maar als je al persé een firewall will installeren, installeer / enable dan de standaard. is meer als goed genoeg. Wil je verder gebruik dan sunshield oid.

Dus eigenlijk moet die windows bak weg om de dood eenvoudige reden, dat ie overbodig is hehe 8)

succes

greetz

http://www.redstonesoftware.com/osxvnc/