Remote desktop vraagje

Maccers

Ik heb remote desktop op mijn nieuwe Imac staan (server) en de client op de powerbook.
toen nog alles in mijn huis stond werkte het prima (via airport konder ze elkaar makkelijk vinden)
nu staat de powerboek bij mij moeder (180 km ver weg)

en als ik haar IP adres intik krijg ik geen verbinding.

Wat zijn de stappen die ik moet uitvoeren om verbinding te maken met mijn lieve moedertje

gr cles

Ben jij of je moeder via een router op het internet aangesloten? Zo ja, dan moet je waarschijnlijk de juiste poort (ik dacht UDP 3283) in de router openzetten.

Welk programma gebruik je om de computer over te nemen je zult in ieder geval een aantal poorten moeten openzetten op je router. Hoe je dat precies moet doen kun je [url=http://www.portforward.com/routers.htm]hier [/url] vinden op deze site kun je ook informatie vinden over welke poorten je moet openzetten voor de meeste programma's.

Gebruik ik dit topic voor mijn Remote Desktop vraagje.

Weet iemand hoe het komt dat ik vanaf mn MacBook Pro mn iMac kan laten slapen via Remote Desktop maar niet wakker kan maken? De instellingen in de System prefs om wakker te maken via admin account staan aangevinkt dus dat kan het niet zijn.

Iemand de oplossing?

thx

Bij mij werkt het wel... Je iMac hangt toch niet draadloos in het netwerk?

zowel, dan is dat dus de reden :stuck_out_tongue:

Yup, draadloos... :innocent:

Als je iMacje slaapt is de draadloze verbinding verbroken: het heet niet voor niets Wake-Up [i:5fe820411e]LAN[/i:5fe820411e][u:5fe820411e][b:5fe820411e] :P dat gaat draadloos niet werken: alleen bedraad via een dat ondersteunende ethernetkaart (zit er wel in)[/b:5fe820411e][/u:5fe820411e]

Verdomd, geen hackjes voor? :innocent:

Niet laten slapen ;) of dus gewoon via ethernet

[quote:4a7c6a3831="PietjePuk"]Verdomd, geen hackjes voor? :innocent:[/quote:4a7c6a3831]

Het is gewoon theoretisch onmogelijk zonder extra hardware; je mac kan geen wifi signaal ontvangen zolang hij in de slaapstand staat, eenvoudig toch? De enige mogelijkheid lijkt me om een aparte wifi-ontvanger via ethernet aansluiting aan je Mac te hangen.

I see, niets aan te doen dus. Altijd aan laten staan is een beetje moeilijk aangezien hij op mn kamer staat en dan heb ik em liever uit snachts. Ooit zet ik dan wel eens ergens een fileserver.

Toch bedankt voor de verhelderende uitleg.

kan je niet gewoon een kabeltje naar je modem trekken?

In theorie wel maar de kabel zou door heel mn kamer moeten lopen, is me net iets teveel van het goede voor zoiets kleins.