Remote Desktop

Wie heeft hier een antwoord op?

Ik heb een Windows 2003 Server draaien. Op deze server draait een FTP-server en Boekhoudprogramma. Het is dus geen werkstation. Omdat deze machine in een aparte ruimte staat benader ik deze machine met Microsoft Remote Desktop Connection Client for Mac, Version 1.0.2.

Wanneer ik inlog op de server neemt deze niet de huidige sessie over, maar start een nieuwe sessie. En dat is volgens mij niet de bedoeling van dit programma. Het gevolg is dat mijn programma’s die op de server draaien vastlopen, omdat ze dan voor de 2e keer worden opgestart.

Wat is hiervoor de oplossing? (ipv het aanschaffen van een :apple: Xserve)

realvnc installeren op windows en op de mac remote desktop gebruiken.

je kunt mischine remote desktop 2 aanschaffen die heeft veel meer mogenlijkheden en werkt nog fijner met windows of andere systemen

Het is wel de bedoeling dat je een nieuwe sessie start. Als het goed ben je zowieso niet ingelogd als je de server normaal hebt draaien.

Je hoeft niets te kopen. Het werkt prima zoals je beschrijft - RDC is geen scherm-replicator - je bent dus daadwerkelijk ingelogd op de server. De oplossing is heel simpel - log out op je windows bak elke keer dat je deze omgeving wil verlaten. Je kan ook het aantal actieve sessies beperken tot bijv 2.

Succes!

[quote:7083e49a58="kwispel"]Je hoeft niets te kopen. Het werkt prima zoals je beschrijft - RDC is geen scherm-replicator - je bent dus daadwerkelijk ingelogd op de server. De oplossing is heel simpel - log out op je windows bak elke keer dat je deze omgeving wil verlaten. Je kan ook het aantal actieve sessies beperken tot bijv 2.

Succes![/quote:7083e49a58]

wat hij zegt :smiley:

[quote:98b83721dc="Jeronimo"]realvnc installeren op windows en op de mac remote desktop gebruiken.[/quote:98b83721dc]

is er ook zo’n programma voor de mac dat werkt in Nederland? en hoe dan?

In Nederland en in de rest van de wereld:

http://www.nyu.edu/its/humanities/docs/vnc.html