RemoteTunes en Airport Express

Niet zo lang geleden is er uitgebreid gesproken over Airport Express die in juli op de Ned markt komt. Als je t apparaat gebruikt om een setje boxen aan te koppelen (of je muziekinstallatie) werd er als nadeel gemeld dat je dan toch naar de "servercomputer" moet lopen om bijvoorbeeld een ander nummer op te zetten of van playlist te veranderen.

Met het programma RemoteTunes (van Ovalab, 15 dollars) kan dat als je tenminste je iBookje meeneemt naar de plek waar je naar de muziek luistert.

Natuurlijk kun je ook je muziek delen en je extra boxen in je iBook pluggen (dan heb je geen EXPRESS nodig en ook geen RemoteTunes), maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen wel hun iBook in bed (bijvoorbeeld) willen hebben maar de kabeltjes van de boxen liever niet…

Het werkt wel super, dat RemoteTunes dan.

Maar als je dan een Airport kaart in je ibook hebt zitten dan is het toch niet nodig of mis ik hier iets ?

My thoughts exactly...

JA want je kan dan wel iTunes delen, maar niet afspelen over de "servermac"

Dus je hebt alleen met iBook en airportkaart altijd t snoertje naar je boxen nodig.

Met Express en RemoteTunes raak je t snoertje kwijt (wel een dure oplossing maar toch is t wel een mogelijkheid)

Ik vat het niet echt....kan aan mij liggen

Jawel Jawel, hij heeft een punt,

Je kunt je muziek wel met jouw “server” delen via jouw iBook, maar je kunt je “server” niet met je iBook besturen/ bedienen, als deze met de stereo in verbinding staat.

Dit is het geval als je dus GEEN muziek op je iBook hebt staan, maar deze beluisterd via muziek delen in iTunes.

Maar zou die ATI afstandsbediening die ze bij de applestore verkopen ook geen mogelijkheid zijn ?
(wel een duurdere oplossing €69,-) maar deze kan volgens de handleiding wel alle iLife programma’s bedienen…

Volgens mij kun je in iTunes op je iBook de nummers van een servermac afspelen en die net als de locale nummers naar de stereo sturen via AirTunes. Je hebt dus Aiportkaarten nodig in de server (bv. je G4 opzolder) en je iBook. Maar die snoeren en dat lopen waar Boekelo op doelt, is volgens mij niet nodig.

heb je dan eigelijk een airport extreme base station nodig? of lukt het gewoon met express en een kaartje in je mac?

Koop een bluettooth telefoon. Ik zit altijd heerlijk op het balkon mijn muziek aan te sturen...

je kan ook vanuit je iBook de server mac itunes besturen met iHam on iRye ( http://swssoftware.com/products/iham/ ) ..

dit werd mij laatst ook verteld, werkt op zich wel leuk, alleen jammer dat ik nog geen manier heb gevonden om hotkeys in te stellen :slight_smile:

[quote:1129061fe0="iSpons"]heb je dan eigelijk een airport extreme base station nodig? of lukt het gewoon met express en een kaartje in je mac?[/quote:1129061fe0]

De Airport Epress is in feite een kleine extreme base station. Geen grote broer nodig.

Daarnaast kun je hetzelfd kunstje flikken met Apple Remote Desktop of RealVNC, waarbij je de hele muziekMac overneemt. Deuntjes opzetten, maar ook nieuwe deuntjes downloaden while you play. :-)