Rendez-vous voor Windows

hier is mijn setup: op het werk een Windoz, en een apple PBook. Thuis: een apple. Zowel thuis als op het werk zit ik op een 100Mbps lan (geen grap). Ik kan met Rendez-Vous wel de PBook zien en op werken. Maar het zou nog mooier zijn als ik (ook) files op de Windoz doos kon bewerken via Rendez-Vous. Iemand bekend met een Rendez-Vous client voor windoz??

je kan met rendezvouz de powerbook zien?

hoe heet dat programma?

rendezvous? :slight_smile:

euh

het komt er gewoon op neer dat je een pc in een macnetwerk wil!?
of omgekeerd!

wel gebruik de zoek functie op het forum.

Er zijn al 1000 vragen over geweest!

nou... niet helemaal volgens mij. Ik weet wel dat het met SMB gaat. Maar ben op zoek naar een Rendez-Vous client voor Windoz. Tenzij ik er naast kijk heb ik geen forum vragen gezien daarover. WEL over SMB.

Windows ondersteunt nog geen Rendez-vous (of dat zou al moeten veranderd zijn). Wat had je anders verwacht, het is Windows he :-D ;)

is Rendez-vous ni uitgevonden door Apple? Zoja vin ik het wel logisch da windows da nog niet heeft..

Rendezvous is niet zozeer een door Apple uitgevonden techniek. Het is eigenlijk Apple's implementatie van [url=http://www.zeroconf.org][b:593dbf7193]ZeroConf[/b:593dbf7193][/url].

[quote:593dbf7193][b:593dbf7193]What is Rendezvous?[/b:593dbf7193]
Rendezvous™ is Apple’s trade mark name for Zeroconf, just like FireWire® is Apple’s trade mark name for IEEE 1394 and AirPort® is Apple’s trade mark name for IEEE 802.11.[/quote:593dbf7193]

[quote:593dbf7193]The goal of the Zero Configuration Networking (ZEROCONF) Working Group is to enable networking in the absence of configuration and
administration. The ZEROCONF WG will precisely define the requirements for each of the following functions:[list:593dbf7193][:593dbf7193] Interface Configuration (IP address, network prefix, gateway router)
[
:593dbf7193]Name-to-Address Translation
[:593dbf7193]Service Discovery
[
:593dbf7193]Automatic allocation of Multicast Addresses
[*:593dbf7193]Sufficient security features to prevent networks from being any less secure than networks which do not use ZEROCONF protocols[/list:u:593dbf7193][/quote:593dbf7193]