Rendezvous en iTunes TIP!!

Als sharing via rendezvous niet lukt doe dan het volgende:

[i:2b6edd206b]1 ) open up your “System Preferences”
2 ) Select the “Sharing” preference
3 ) Click on the Firewall tab
4 ) Click the “New” button to add a new firewall port setting
5 ) Choose “Other” off the pop up
6 ) Put in 3689 for the port number
7 ) Name it “iTunes Sharing”
8 ) click “Ok”
9 ) Run iTunes again.

Make sure you do this for both computers. ITunes shares over that port and so it has to be open… [/i:2b6edd206b]

Nu werkt het (bij mij) perfekt.

Of de FireWall stoppen

Bij mij werkt het helaas nog steeds niet!

Ik zit op mijn werk op een WIN netwerk :evil:

Ik zie mijn collega’s wel in iTunes, maar als ik op de share van één van mijn collega’s klik dan schiet itunes weer terug naar mijn eigen bibliotheek.

zou het moeten kunnen werken in een WIN netwerk?

Hebben de collega's hun iTunes library wel geshared. En wat is een WIN netwerk?

ja, mijn collega's die hebben alles geshared.

en win netwerk, tja weet ik eigenlijk niet, maar ik bedoel een WINdows netwerk, met routers, en firewalls, van die netwerpalen, ip adressen ed.

(daap://10.0.0.xxx) werk niet!

Bij mij werkt het ook niet. Ik zie wel een playlist met de shared naam die toegekend is. Als ik er op klik connecteerd iTunes met de andere computer, maar ik zie geen playlist. Hij keert direct terug naar mijn Library. Wat zou ik verkeerd doen?

De firewall kan een probleem zijn. Allereerst dient een poort geopend te worden op de mac's, zie ook de reacties op het artikerl van MacAttack, daar staat e.e.a beschreven, misschien heb je daar wat aan.

Download volgend bestandje, Tunes Remote Manager 1.0, eens misschien lukt het dan wel om routers etc te omzeilen http://www.macupdate.com/info.php/id/11663

ik heb Tunes Remote Manager 1.0 geprobeerd, maar hou hetzelfde probleem.

er is overigens wél mogelijk om over het netwerk te streamen want de radio doet het wel!

Als ik mijn proxy uit zet, lukt het wel. Maar daar ben ik niet veel mee want zonder proxy kan ik niet surfen.

hee wat stom, dit had ik al eens geprobeerd. Bij mij werkt ie nu ook?

het word internetten zonder muziek, of muziekluisteren zonder internet.
is dat niet te omzeilen?

Fred, werkt het bij jou als je het IP van je collegae in het "negeer proxy voor host" venster invoert?

bij mij helpt het namelijk niet, maar het zou een logisch gevolg zijn.

[quote:c3a9d329be="Jør"]Fred, werkt het bij jou als je het IP van je collegae in het "negeer proxy voor host" venster invoert?

bij mij helpt het namelijk niet, maar het zou een logisch gevolg zijn.[/quote:c3a9d329be]

Nee, bij mij werkt het niet als ik de desbetreffende IP-adressen invoer bij negeer proxy voor host.

HA! na iTunes update werkt het gewoon, zonder problemen!!!

[quote:95358f94bb="Jør"]HA! na iTunes update werkt het gewoon, zonder problemen!!![/quote:95358f94bb]

jep, bij mij heeft de update het ook laten werken