Rendezvous netwerk?

Een klein netwerk opzetten (2 apple's) moet met Jaguar allemaal nog makkelijker gaan: Rendezvous Computers verbonden met elkaar (dmv ethernet,firewire of airport) zoeken direct contact met elkaar !? Ik heb het geprobeert maar nog steeds moet ik een ip nummer in vullen bij "verbind met server" Hoe moet dat dan?

Verder las ik in de Mac Fan dat ADSL gebruikers geen extra software meer nodig hebben om een internetverbinding tot stang te brengen,
omdat 10.2 PPTP ondersteunt.
Iemand een idee hoe mijn instellingen dan moeten zijn?

Kaatje

Als het goed is komt TNT vanmiddag langs met de Jaguar... Kan pas na het weekende installeren... dus ik laat je wel weten als ik er achter ben, misschien krijg je wel eerder bericht?

Ik zit op de kabel bij @home, dus over het ADSL verhaal kan ik je nix vertellen, maar ik geloof dat er al wel discussies lopen over OSX en ADSL, dus zoek maar ff op ADSL en je komt de forums wel tegen…

mk

kaatje,

ADSL instellen doe je in
Systeemvoorkeuren/Netwerk:

Toon: Configuratie netwerkpoorten en sleep Ingebouwd Ethernet bovenaan in de lijst

Toon: Ingebouwd Ethernet
Tab TCP/IP
configureer via PPP
in het vak DNS-servers geef je het nummer van jouw provider op, zoiets als 123.456.7.89
in het vak Zoekdomeinen kan je de naam van de ISP zetten, iets als provider.nl

Tab PPPoE
vinkje bij Verbind via PPPoE
de accountgegevens die je van de ISP kreeg invullen
achter de knop Opties kies je wat je liefst hebt. Ik vink Verbind automatisch indien noodzakelijk en Verzend PPP-echopakketten (dit laatste staat standaard aan)
vinkje bij onthoud wachtwoord indien gewenst
vinkje bij Toon PPPoE-status in Menubalk

Klik de knop Pas nu toe.

Zo gaat het tenminste bij mijn Belgische provider.

Ik lees ook ff mee, alvast bedankt. Ik ga zodra het imacje binnen is hoogstwaarschijnlijk ook ADSL gebruiken. (Dit is zo'n berichtje dat je kopieerd en bewaard! ;) )

Kaatje, laat je horen of het werkt?