Rendezvous proxy voor linux

Het volgende is misschien handig voor mensen die rendezvous gebruiken. Ik kon het iig. niet terug vinden ik het forum, maar ik denk dat het handig is voor sommige situaties,

Hier heb ik een ibook verbonden met een linuxcomputer. Die linuxcomputer zit aan een groot netwerk verbonden waar o.a. rendezvous gebruikt wordt. (bv. itunes en ichat) Het probleem waar ik tegenaan liep, was het feit dat in deze configuratie, waarbij mijn linuxcomputer de gateway voor mijn ibook is, ik alleen maar mensen zag die binnen mijn netwerksigment zaten. In dit geval geen dus. En ik wilde wel graag daar gebruik van kunnen maken. Een extra aansluiting fixen op het grote netwerk is hier geen optie. (anders was dat vele malen handiger geweest)

Na veel zoeken en proberen stuiten ik op het volgende python script. En het script is hier te vinden.

Na helemaal onderaan van de linuxcomputer van beide netwerkkaarten het ip-adress en broadcast te hebben ingevuld, en aangezet, blijkt het echt perfect te draaien hier. Helemaal grondig heb ik het nog niet getest, maar tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad. Tot nu toe kan ik overal bij en krijg ik alle informatie. iig. beter als eerst.

Wel gaan programma’s welke verbindingen proberen te maken met je ibook problemen geven. Echter dat is volgens mij met iptables wel op te lossen. Gewoon de porten forewarden vanaf je linuxcomputer naar je ibook.

[quote:a88fb465f9="MacGyver"]Wel gaan programma's welke verbindingen proberen te maken met je ibook problemen geven. Echter dat is volgens mij met iptables wel op te lossen. Gewoon de porten forewarden vanaf je linuxcomputer naar je ibook.[/quote:a88fb465f9]

Kun je de linux doos niet laten bridgen? Dat zou je hele probleem oplossen want een bridge is transparant voor het netwerk. Tenzij je iBook geen DHCP adres krijgt van het grote netwerk…

Dat kan, maar mijn ibook krijgt dan idd geen ip-adres. Ik geef toe dat het een haast onmogelijke situatie is, maar het feit dat je rendezvous messages kan later doorgeven tussen gescheiden subnets, is opzich wel grappig. Betekent dat je hiermee b.v. je macje met de rest van een adsl-netwerk zou kunnen verbinden ipv. met alleen maar je thuisnetwerk.

Een macosx.nl rendezvous netwerk, zou het mogelijk zijn? :stuck_out_tongue:

Ik heb tot nu toe nog geen enkel ander progsel gezien welke dit kan, op 1 apple applicatie na dan waar me de naam van ontschoten is.

Overigens hebben we hier ook wlan, en dan is het probleem niet aan de orde.

Rendezvous is idd een mooie techniek. Ik heb zelf op een van mijn Linux servers een DAAPd server geinstalleerd die de muziek op die server deelt met alle iTunes gebruikers in het netwerk :)

En tja…een protocol als Rendezvous loslaten op het internet…waarom denk je dat routers broadcast verkeer blokkeren :wink:

Ik hoef ook niet heel internet erop te hebben Wordt wel erg druk! :P

Maar ik zit me net af te vragen, alle computers heten iets.local Waarom eindigen ze allemaal op .local? Dit zou betekenen dat zoiets als gecontroleerde subdomeinen wel (ooit) zouden moeten kunnen. Dan krijg ik zoiets als thuu.thuis en kaa.werk…

Natuurlijk kun je subdomeinen maken. Hier heb je een DNS server voor nodig. Die zit standaard bij OSX..