reparatie beeldscherm (zwarte vlek)

Beste maccers, Mijn powerbook 15 inch 1.25 ghz vertoont helaas net als vele anderen de bekende zwarte vlek die verschijnt en na 10 min weer weg is. Ik heb al verschijdene berichten gelezen en sta nu voor de keuze om hem op te sturen. Mijn powerbook valt nog ruim binnen de garantie dus dat is het probleem niet. Maar ik vraag me af, als bij het vervangen van het beeldscherm de vlek toch weer terug komt heeft het dan wel nut om het te laten doen?? Of zijn er ook mensen waarbij de vlek is uit gebleven?

tuurlijk heeft het nut. Er zijn twee mogelikheden:

je vervangende scherm heeft het probleem niet (meer)
dan ben je klaar

je vervangende scherm krijgt het probleem later ook.
dan kan je er maar beter snel bij zijn (binnen de garantie)
heb je daar ook geen discussies over.

dus terug met dat ding !

Ik heb het allemaal meegemaakt met de 15" PB: White spots (netjes vervangen door Card Zuid) dode pixel op het nieuwe scherm en nu dus ook een donkere vlek die na een paar min. weer verdwijnt...

Uit ervaring weet ik wel dat je éérst moet wachten tot het onderdeel (scherm) bij de reperateur binnen is voordat je je PB opstuurd. Kan jou weken wachttijd schelen. Een scherm vervangen duurt 50 min.

Wat ik zelf wel wil weten is of ik nou 1 jaar garantie op het scherm heb vanaf het moment dat het vervangen is en of dat losstaat van de aankoopdatum van de PB? Waarschijnlijk niet.

Normaal gesproken is de garantie altijd een jaar, ongeacht reparatie. misschien doet apple dit anders maar dat denk ik niet. Maar jullie hebben het over een reparateur. Als ik hem naar een apple dealer breng dan sturen hun hem toch naar apple?? Moet ik apple dan bellen of zij het scherm op voorraad hebben?

Mijn Apple dealer, Card Service dus, heeft zijn eigen reperatie afdeling. Zij krijgen van Apple het onderdeel (nadat Apple je serialnr. en aankoopbon heeft gecontroleerd)

Hardware opsturen durf ik niet aan, want niemand is zo zuinig op je powerbook als jij zelf.
Daarom wacht ik tot het onderdeel op voorraad is.
Dan is het 's morgens brengen en 's avonds ophalen.

card service wil zeggen alleen voor klanten neem ik aan? Ik heb een powerbook dat is geimporteerd vanuit amerika. Kan ik dan ook gebruik maken van deze service? (repareren door winkel zelf)

Card Service wil niet zeggen "alleen voor klanten"

Ik zie nu dat Card Service haar naam heeft veranderd in ICTeam

Ze repareren niet alleen hun eigen verkochte hardware.
Het is gewoon een Apple erkend bedrijf dat, in jouw geval op Apple’s kosten, reperaties uitvoerd op bijv. Mac’s, Epsons enz.
Een full service bedrijf.