Reparatie scherm iMac 20" G5 -> hoe lang?

Hallo,

Sinds een paar dagen zit er linksonder op het scherm van mijn iMac 20" G5 ook zo’n vage witte streep. Godver! Las in een aantal draadjes dat het een vaak voorkomend probleem is… dat wordt dus terug naar de Mac-shop voor reparatie. Mijn vraag is of iemand van jullie ervaring heeft met deze reparatie en mij kan vertellen hoe lang het ongeveer gaat duren? Heb hem gekocht bij IT-Pro Antwerpen. Ik had tot voor kort ook nog een iBookje hier, maar die heb ik inmiddels verkocht. Het is dus de enige Apple hier in huis en ik kan echt niet lang zonder!

:frowning: :frowning: :frowning:

Omruilen is dat niet de beste optie bij je dealer? Hoelang heb je de iMac in huis?

Hmm... moet ik even op de bon kijken. Ik heb hem in huis... sinds 19 november 2004. Om al mijn gegevens te back-uppen moet ik ook nog een goede oplossing vinden. Misschien straks maar even naar de winkel lopen en het daar vragen. Haat dit!

Hoi, als je een externe FireWire HD hebt kun je zo de data via Migratie-assistent in de map hulpprogramma's naar de Ext. HD blazen ;-)

Was eigenlijk al van plan om een externe Firewire HD te kopen voor mijn gigantische en nog steeds hard groeiende iTunes-bibliotheek. Zal wel moeten nu. Nog steeds benieuwd of iemand enig idee heeft hoe lang de reparatie duurt.

Ik heb die van mij zaterdag 28 Mei binnengebracht met hetzelfde euvel. Maar ook de Airport ontvangst had kuren bij mij. Ik moest rekenen op 4 werkdagen om de boel te onderzoeken, en daarna was het afhankelijk van of ze eventuele reserveonderdelen op voorraad zouden hebben, of dat die besteld moesten worden. Ik moet binnenkort dus maar eens even bellen hoe het ermee staat.

Een week, maximaal 10 dagen zonder mijn Apple kan ik wel... denk ik. Straks even bij de Mac-shop informeren, misschien weten zij meer. Echt het eerste serieuze probleem dat ik met iets van Apple heb, normaal nooit gezeik. Is ook voor een stuk mijn eigen schuld... wilde meteen die iMac... terwijl het verstandiger is om te wachten op de rev B. :?

Bij IT-Pro dachten ze aan de videokaart die het begint te begeven... 3 tot 4 werkdagen en dan zou ik hem weer terug moeten hebben. Altijd nogal sceptisch met diagnoses op afstand... maar goed. Zal ik maar een keer mijn geliefde iMac moeten dumpen.