Reply van mijn email gaan naar ander email adres.

Sinds een tijd gebruik ik een oud Gmail adres van mij wat vaker voor zakelijke dingen. Nu kwam het soms wel eens voor dat ik geen reacties van mensen kreeg of me opbelde of ik eens kon reageren op het mailtje wat ze gestuurd hadden. Dit vond ik raar omdat ik nooit wat in mijn ibox had gekregen.

Wat bleek nu, mensen die een reply stuurde, stuurde dit naar een ander email adres wat ik al jaren niet meer gebruik. (Was ooit voor een schoolproject aangemaakt maar niet veel mee gedaan.)

Ik heb mij zelf eens een mailtje gestuurd en inderdaad als ik reply klikte verscheen het oude e-mailadres in de ontvangersbalk.

Ik kan echt nergens vinden waar ik dat zou moeten instellen om te veranderen.

Ik gebruik Gmail maar mail met de mail app van mijn Mac.

Als je naar mail gaat, dan mailtje schrijven, dan zie je een balkje met van:
Staat deze op je oude mail adres?
Misschien moet je dan even bij accounts kijken om deze eruit te gooien.

Kennelijk heb je nog wel het benodigde wachtwoord omdat je dan geen foutmelding krijgt bij het versturen… In Gmail.com inloggen, in een browser, en dan de gegevens aanpassen zou ik zeggen.

Ok, maar welke gegevens dan. Je kan aardig wat gegevens aanpassen aan een Gmail account.

Is er in Mail een account met het oude adres?

In Mail kan je bij de voorkeuren, bij nieuw, instellen dat nieuwe berichten default vanaf één bepaalde account moeten worden gestuurd.