Ik heb een MacBook Pro 13" uit 2011. Hij draait al ruim een jaar op Mavericks (nu versie 10.9.5) en heb een externe schijf van WD (my passport 500 GB). Mijn laatste back-up op deze externe HD dateert van 28 januari 2014.
Eigenlijk is de laatste back-up op de HD nog van mijn macbook toen deze op Lion draaide. Daarna is het me nooit meer gelukt om een back-up te maken. Sterker nog, ik probeer het regelmatig maar het lukt gewoon steeds niet. Hij blijft maar staan op ‘reservekopie voorbereiden’ en dat met gemak 2 dagen (zo niet langer). Meerdere malen geprobeerd om het ‘inprogress’ bestand te verwijderen, en weer opnieuw te proberen, maar ook dat geeft hetzelfde resultaat. Kortom, ik heb geen flauw idee waarom het 'm niet meer lukt.
Ik ben geneigd om een andere HD te kopen, maar volgens mij maakt dat helemaal niet uit gezien deze voor Mavericks prima werkte…
Aangezien je laatste back-up een jaar oud is lijkt deze mij niet heel veel meer waard… Als je dat met me eens (en daar lijkt het op als je al geneigd bent een nieuwe te kopen) bent zou ik proberen om je externe harde schijf even helemaal opnieuw te formatteren en dan opnieuw je Time Machine in te snellen. Scheelt je de kosten van een nieuwe externe harde schijf als het werkt…
Schijfhulpprogramma → Wissen → MAC OS uitgebreid - journaled
Ja daar heb je zeker gelijk in Pietje13. Ik ga 'm nu formatteren en hopen dat ie dan weer werkt. Zo niet, dan wordt het dus toch een andere, maar dan geen WD, dat weet ik wel…
Lees dit even.
Deze stappen heb ik afgelopen week doorgelopen op een Macbook 13" White Medio 2010 en het probleem was verholpen. De eerstvolgende backup duurde meteen veel minder lang. (Al zou ik 'm in jou geval misschien eerder formatteren en dan gewoon helemaal weer clean een backup maken.)
Tarun, ik maakte altijd een back-up met Time Machine… Ik heb inmiddels goed nieuws, met behulp van jullie advies heb ik de externe schijf geformatteerd en toen is het 'm gelukt een back-up te maken. Na ongeveer 6 uren was ie klaar. Dus ben blij, thanks!!