Reservekopie maken van HD voor verkoop

Hoi,

Ik ben van plan mijn huidige iMac te verkopen en een nieuwe te gaan kopen. Om al mijn gegevens (date, settings, acc etc.) te bewaren moet ik
toch gewoon een reservekopie maken van mijn hele systeem op een externe HD? Of hoeft dat niet extra als je al Time Machine gebruikt?
Het gaat mij erom dat ik als ik mijn nieuwe iMac ga settuppen; ik gelijk weer aan de slag kan gaan, zonder alles opnieuw in te stellen zoals mail etc.

En nog iets,
Ik wil een schone iMac afleveren, maar wil wel dat bijvoorbeeld Office erop zal staan, zodat de nieuwe gebruiker hem op eigen naam
kan registeren. Kan dit gewoon als je de disc van Office er weer in doet na de schone installatie?

Als je TM gebruikt kun je normaal gesproken zo weer aan de slag.
Installatie DVD in de nieuwe Mac en TM-Backup terugzetten.

Office voor Mac heb ik geen verstand van en wil dat graag zo houden. :lol:

Je hoeft geen Installatie DVD in een nieuwe iMac te doen, je krijgt een setup screen.
Of bedoel je de installatie DVD in men 'oude' iMac om de schone installatie te doen?

Ja, setup screen is voldoende en dan TM Backup terugzetten.

Pakt hij dan wel automatisch de meest recente reservekopie?

Ja. Hij zet gewoon het systeem terug zoals TM het laatste heeft gebackupt. Dus voor jouw eigen zekerheid kun je nog even een reservekopie maken met TM voordat je je oude Mac voor het laatst uitzet.
(Een andere mogelijkheid is om via de migratieassistent je nieuwe Mac te installeren)

Ok, dankjewel.
Gelukkig is die mogelijkheid er, anders moet je alle plug-ins etc. opnieuw installeren....

Ok, dankjewel.
Gelukkig is die mogelijkheid er, anders moet je alle plug-ins etc. opnieuw installeren....
Deze kan op slot.

Ok, dankjewel.
Deze kan op slot.

Ok, dankjewel.
Deze kan op slot.

Als de volgorde is: eerst verkopen, en dan een nieuwe kopen, moet je wel even een TM backup maken op een andere externe HD. Als je dat niet doet, heb je nl. geen backup meer... (maar enkel één origineel).

Je plaat blijft hangen, kerel...

En vergeet je uitgesloten mappen niet...

Ik zit toch te twijfelen of het nou het beste is om te restoren vanaf TM...
Ik wil misschien wel met een schone lei beginnen, maar hoe zit het dan met al je muziek in iTunes, contacten, agenda, iWeb websites?
En wordt iLife '11 niet overgeschreven door iLife '08 van de TM?
Achteraf kan ik met MA wel bepaalde dingen wel en niet overschrijven zoals instellingen en bepaalde programma's, maar geldt dat ook voor Contacten etc. Of kan dat gewoon via mijn iPhone of iPad?

Ik vond tm vrij langzaam en helaas incompleet om terug te zetten over het 1 gb netwerk. Wellicht was het sneller geweest als ik een enkele backup had gehad rechtstreeks via een HD...

Ik heb ook met carbon copy cloner een kopie gemaakt van mijn oude disk, dat bleek uiteindelijk makkelijker om selectief zaken terug te zetten.

Is het gelukt? Zit namelijk met het zelfde. Mijn 21,5'' staat op marktplaats maar het liefste zet ik alles rechtstreeks terug met een kabeltje er tussen. Want ik ben een beetje huiverig met TM.

Een TM backup kun je ook gewoon met de Finder benaderen, en dan selectief data terug halen.

Oorspronkelijk heb ik niet alles teruggezet via de migratie assistent maar heb ik zelf alles handmatig teruggezet. Maar omdat dat problemen opleverde met o.a. iTunes en iWeb websites, heb ik toch maar
alles teruggezet via migratie assistent. Ik had ten slotte voor het maken van de laatste reservekopie nog
een flinke opruiming gedaan zodat ik geen troep zou overzetten.
Die TM terugzetting was toch het beste blijkt achteraf, gelukkig heb ik dat gedaan.