Resolutie extern beeldscherm aanpassen

Ik heb een mac mini gekocht. Die heb ik aangesloten op mijn lcd tv. Ik dacht er een ander formaat aan te geven via systeemvoorkeuren - beeldschermen.

Nu krijg ik op de tv buiten bereik in beeld.

Ik kan niks meer doen.

heeft iemand hier een oplossing voor?

Lijkt erop dat je een verkeerde (te hoge) resolutie hebt ingesteld. Makkelijkste is, denk ik, een scherm eraan te hangen die wel die resolutie ondersteunt, en daarmee de resolutie weer omlaag te zeggen. Hopelijk houdt de Mac die dan vast als je de TV vervolgens weer aansluit...

Die heb ik dus niet. wel een macbook pro, kan ik daar iets me?

Nee, dat scherm kan je niet aansluiten op wat anders... Welke resolutie heb je eigenlijk in proberen te stellen? De Mac mini kan maximaal 1920 bij 1200 weergeven; een HDTV via HDMI of DVI zou automatisch herkend moeten worden; en dan is het alleen 720p of 1080i / 1080p (afhankelijk van of het een HD-ready of full-HD televisie is).

Hij stond volgens mij op 1280x800 ofzo.

Ik heb hem net en vondt hem wat onscherp en uitgerekt, dus dacht ik probeer iets anders.
Ik denk dat ik 1280x800 aanklikte, hij veranderde en deed niks meer.

Ik heb nu ook geprobeerd de install cd er in te stoppen, maar doet ook niks.

sorry hij stond op 1140x900 volgens mij en ik klikte 1280x800 aan. ik heb een hd ready tv

Probeer eens een PRAM-reset... zet het ding uit en start op met de command, option (alt) en P en R ingedrukt... als het goed is, gaat hij dan opnieuw op zoek naar schermen.

nee hij foet niks

ook shift geprobeerd

[url=http://support.apple.com/kb/TS2213]Mac mini: Troubleshooting "Out Of Range" alert message[/url].

Ook niet gelukt.

Ik moet maar ff naar de apple store denk ik, of iemand ritselen met een scherm

Misschien heb je wel een leuke buurvrouw. Met een groot scherm. En omdat het met het "kopje suiker" destijds niet gelukt is... ;-)

Haha ze is wel alleen vanavond.

thanks allemaal

Ik heb net hetzelfde probleem gehad ... ik had wel een extra scherm maar dat was nogal veel gefoefel ... ik had een andere oplossing ik heb namelijk een VNC client gebruikt en zo met mijn MacBook Pro de resolutie van mijn macmini aan de hd ready tv bepaald.

Nu is het ook zo dat je met een ethernet kabel (die je in beide mac’s steekt) ook een soort van VNC tot stand kan brengen … je deelt je mac mini met je macbook pro en kiest voor beeldscherm delen vervolgens kun je het beeldscherm van je macmini aanpassen naar believen … ik weet niet hoe het exact zit … ik test het morgen even voor je uit … nu slapen :d

mvg

macaddict101

Ik heb hem mee genomen naar mijn werk. Ik heb hem aan een beeldscherm geplaats en de resolutie aangepast.

Vanavond even kijken of ik hem weer aan de praat krijg op mijn tv.

Ik hoor overigens wel graag hoe je de 2 macs aan elkaar hebt gekoppeld, daar kan ik ook wel wat mee.

dank

Martijn

Je kunt [url=http://docs.info.apple.com/article.html?path=Mac/10.5/nl/14066.html]schermdeling[/url] gebruiken over het netwerk. Dan kun je vanaf de MacBook Pro de Mac mini bedienen.

Ja, zoiets zoals Pieterr zei.

Ik doe het zo:

Ik verbind mijn mac mini met mijn macbook pro doormiddel van een ethernetkabel.
Vanzodra je deze ingestoken hebt, open je finder, daar zal je zien staan … gedeelde (mac mini) van (macaddict101)
je klikt er op en dan zie je zo bovenaan staan “deel scherm” daar klik je op,
je geeft je wachtwoord in en je gebruikersnaam (gewoon de naam waarmee je je aanmeldt op je mac en wachtwoord dat je daarbij gebruikt)
et voila je ziet het scherm van je macmini of dergelijke op dat van je macbook pro, op die manier kan je heel simpel alle mogelijke instellingen proberen zonder telkens te moeten switchen tussen schermen.

mvg

macaddict101

Hij is weer hersteld.

Ik heb hem aangesloten op een ander scherm, ik had hem net nieuw, dus ik heb hem nog eens opnieuw geinstaleerd.
Werkt nu als een trein.