resolutie Videokaart t.b.v. 30 inch Cinema HD Display

Wie weet hier raad op!

Ik heb een nieuwe Cinema Display staan 30inch :smiley: , waarbij een andere videokaart nodig is om op hoge resolutie te kunnen werken.

Welke kaart kan ik gebruiken en waar kan ik die bestellen. Hieronder een beschrijving waar ik tegenaanloop.

Het is als volgt:
Er is een “kit” via Apple te bestellen, maar Apple kan dit niet leveren. Gebeld met MacSupport, Apple etc. maar er zijn mensen bij die die upgrade kit al maanden in bestelling hebben, Apple kan dit niet leveren. Raar, wel de monitor maar niet de kaart??

Dan zou je voor een andere kaart kunnen gaan, maar…
De Mac die ik heb is een G5 welke nog een AGP slot heeft. Even ter illustratie, in je computer zit een slot waar die connector in moet, bij mij moet deze uit 2 delen bestaan. Dus dat stripje met die gouden connectors moet een inham hebben.

Ik heb inmiddels 2 kaarten hier liggen, de één is dus een connector die uit 1 geheel bestaat, past dus niet (wel een applekaart, niet die van de kit).
De tweede (nvivia) heeft wel de inham, maar blijkt geen Mac-versie te zijn.

De derde is inmiddels in bestelling, zou een week duren, maar wat denk je, nog niet binnen.

Ik wil dus een kaart (eigenlijk 3 kaarten) die de resolutie van 2560 x 1600 ondersteund, Mac ondersteund, en een AGP kaart is. Daarnaast zou het fijn zijn als deze gewoon ergens te koop is waar ik heen kan gaan om op te halen.

Er staan hier nu 3 schermen te wachten om aangesloten te worden. De pech is, dat deze G5’s die oude AGP sloten nog heeft, maargoed, daar zal toch wel iets voor zijn?

Iemand een idee? :?

Kijk even bij MacKa:

http://tinyurl.com/yjgazg

kijk eens bij [url=http://www.macstuff.nl/product_info.php?cPath=21_29_338&products_id=2356&osCsid=c335ffefa71fd53b630724412adf4256]www.macstuff.nl[/url]

Ik ga even kijken op beide sites.

Bedankt

en kijk tenslotte eens : www.macway.com

zeer goedkoop en toch kwaliteit

Nou, ik heb uiteindelijk bij bovenstaande site gevraagd of zij de gewenste kaart hadden. Nadat zij weer bij leveranciers hebben geinformeerd, blijkt dat de kaart tijdelijk niet leverbaar is, produktieproblemen.

Dus… ondertussen denk ik, kan ik zolang toch niet met de kaart overweg die erin zit

Een ATI Radeon 9600 XT

Alles aangesloten maar het probleem is dat ik de resolutie van het scherm niet hoger kan zetten dan 1280 x 600.

Terwijl ik hier nu een manual heb liggen van die kaart, waarin staat dat voor een digital flat panel toch zeker 1920 x 1050 te halen moet zijn.

Hoe kan ik dat nou weer voor elkaar krijgen? Heb 2 bestanden gedownload van ATI site, maar ik krijg daar alleen een control panel mee.

Ik heb de mindere 9600 pro, in system prefs kan ik probleemloos 1920 x 1080 instellen, alleen is de refresh rate maar max 76 Hz bij deze resolutie.

Je hebt een kaart nodig die dual-link DVI aankan (niet dual DVI, maar dual link DVI) De enige kaart die ik kon vinden (AGP) voor de Mac is de X800 van ATI. Kostte (schrik niet) 599,- (!) met single link DVI heb je gewoon weg niet genoeg bandbreedte om een resolutie van 2560x1600 aan te sturen.

Je zou ook op zoek kunnen gaan naar een gebruikte Geforce 6800 AGP, maar simpel gaat het niet worden!

Succes!