Restrospect 6 op Panter Server sucks, maar er is een update

Koop je Retro 6 omdat Retro 5 niet automatisch wil lanceren op je Panther Sever, wil 't bij 6 ook niet! Leuk voor een Backupprgramma! -flame, flame- . Én 6 kan niet 'doorbouwen' op de tapes van 5! Die moeten dus eerst helemaal 'vol', waarna je met 6 aan de slag kan.

Maa goed, er is een upate beschikbaar op versiontracker. Heeft iemand die al geprobeerd? De reacties zijn niet te best en ik kan me geen ‘hick-ups’ van retrospect veroorloven.

[quote:cf259d1902]Includes an updated Device Access bundle (version 1.0.5) that provides a workaround to a Mac OS 10.3.3 bug that prevented tape autoloaders and fibre channel tape libraries from working[/quote:cf259d1902]

(Én ook nog een veel te complex niet werkend activeringssysteem! Krijg je een activeringscode die je op hun site moet invullen alwaar je de echte code [i:cf259d1902]hoort[/i:cf259d1902] te krijgen. Dat gebeurd vervolgens niet omdat ik een update had gekocht van 5, wat ook een update was van 4, wat ook een update was… etc etc. (Uiteindelijk heeft mijn leverancier een 20 user code losgepeuterd die die aan al zijn klanten met Retro updates geeft. Duh!)

wij draaien Retrospect 6 op een Jaguar server, en daar werkt het iig wel perfect... maar daar heb je natuurlijk niets aan :(

Op gewoon MacOS Panther draait Retrospect 6 ook goed, is Panther Server nog zo anders in dat gedeelte dan? Ik heb helaas geen Panther Server om het te testen. Ik ben benieuwd of anderen hier ook zulke problemen mee hebben, dan weet ik wat ik nog kan verwachten…

wel hebben we niet dat gedoe gehad met die serials, we hebben gewoon een serial gekregen en verder geen gedoe…

Eigenlijk hebben we geen slechte ervaringen gehad met Retrospect, wel met al die andere backuppers die we hebben geprobeerd… vandaar dat we gewoon Retrospect hebben gekocht…

Hey Woz,

Vervelend om te horen, van je retro problemen.
Ik heb ook retrospect 6 draaien op panther server, no problem.
geef ff wat specs van je ser ver, en je back-up apparaat

Dus als je iets specifieks wil weten, laat het me horen

greetzz

Hoi Atezz,

Panther OSX server 10.3.4, Dual 1.25 GHz Power PC. Al ff naar gezocht. Het is voor apps niet mogelijk zichzelf te starten ivm ‘rechten’ kwestie (?) bug in Panther. Een automatische print naar cPDF rij aanmaken geeft dezelfde troubles. Distiller en Acrobat kunnen niet zelfstandig gelanceerd worden. Met de update zou het bij Retro ook opgelost moeten worden. Maar ik wordt een beetje voorzichtig van Retro updates… Als ik Retro zelf activeer en open hou gaat alles goed, maar dat kan ik niet altijd doen want als Retro aan is, ziet de mac geen CD of DVD’s meer. (ook zoiets …)

[quote:7d48c8a197="apenstaartje"]wij draaien Retrospect 6 op een Jaguar server, en daar werkt het iig wel perfect... maar daar heb je natuurlijk niets aan :(

Op gewoon MacOS Panther draait Retrospect 6 ook goed, is Panther Server nog zo anders in dat gedeelte dan? Ik heb helaas geen Panther Server om het te testen. Ik ben benieuwd of anderen hier ook zulke problemen mee hebben, dan weet ik wat ik nog kan verwachten…

wel hebben we niet dat gedoe gehad met die serials, we hebben gewoon een serial gekregen en verder geen gedoe…

Eigenlijk hebben we geen slechte ervaringen gehad met Retrospect, wel met al die andere backuppers die we hebben geprobeerd… vandaar dat we gewoon Retrospect hebben gekocht…[/quote:7d48c8a197]

Kortom… wat is precies het nut van je post? Je krijgt het werkend op andere systemen. Joepie. Maar ik denk dat de topicstarter hier weinig aan heeft…

Tja. Het rechten probleem begon bij Panther. Daarvoor bij Jaguar was alles OK...

hey

ik heb geen rechten probleem, bij mij kunnen de apps wel zelfstandig starten.
Wat voor back-up apparaat heb je, zit er een scsi kaart in die bak?

greetzz

Yep! SCSI tapedrive...

hey wat voor scsi kaart is het, een atto

Als dat het is moet je ff je firmwa en driver versie checken en ff flashen

suc6

Ja hoor, een ATTO Express.... Driver updates nu aan t binnenhalen via versiontracker.

hoe flash ik een SCSI kaart?

hey,

ga ff naar attotech.com check je versie van de kaart voor de juiste drivers.
Flashen doe je met de cfg tool die staat ook op de site, als je hem niet kan vinden mail ik hem wel ff.

greetz en veel suc6

Awel, de Retro updae heeft het probleem van automatisch opstarten opgelost! Ik heb het er maar op gewaagd en alles ging tot nu toe goed. Ik wacht ff met de kaar tdriver, hoewel dat ook zal moeten ivm het niet lezen CD's tegelijk met retro.

Atezz bedankt voor je reacties! 8)

hey,

Graag gedaan.

Die driver update is heel belangrijk voor een goede aansturing van te tapedrive.
Voordeel is ook dat je bij toekomstige updates (van de kaart) niet meer hoeft te herstarten.

Greetzz