Restwaarde G4 + Monitor

Neefje van mij wil een systeem kopen om op te kunnen dtp'en voor school. Nu heeft hij een aanbod gehad voor een G4 867DP Mhz, Mirrored Doors Drive/Combodrive, 512mb Ram, LaCie Electron 22 Blue III monitor, Muis + Toetsenbord.

Wat mag dit setje momenteel kosten? Ik heb geen flauw idee, maar wellicht dat hier experts
zijn die een richtprijs kunnen geven.

± €600,- voor de computer, en iets van €180,- voor de monitor? Lijkt me dat het niet meer dan €800,- moet gaan kosten.

ik las via macnews dat de restwaarde nog redelijk hoog was :

http://www.macnews.de/index.php?_mcnpage=6806

huinkroese > Ja, ik zal eens bellen voor wat de vraagprijs was, maar ik dacht dat het wel
meer was dan 800 euro.

Weinig Ram en geen superdrive. 800 klinkt dus wel redelijk. Ook geen USB 2 en draadloos?

heb zojuist gebeld, en hoorde dat de verkoper alles voor 1050 euro verkoopt. Hij rekende 850 euro voor de G4 en 200 euro voor de monitor. Als ik jullie voorstellen lees, is dit dus duur.

verkoper refereerde zelf ook al naar die macnews.de site.

ik heb dezelfde G4 mét dezelfde Lacie maar wel 'slechts' 19 inch - drie jaar gelden tweedehands gekocht voor 1490 € en daar was toen een klein jaar lang les mee gegeven in een opleidingcentrum.

Nu heb ik daar verleden jaar wel 512 RAM bijgestoken (had maar 128 RAM standaard) om tenminste met alle DTP prgramma’s tergelijke tijd open en aan zware bestanden te kunnen werken.

Want dat durfde al es lang te duren, momenteel merk ik ook wel het plafond van de processor boven mijn hoofd als ik met zwaardere machines werk. BV de Imac G5 of zo, gaat echt wel veel vlotter.

Dus de aankoop zou ik wel doen met in het achterhoofd de gedachte dat je na een jaar of 2/3 echt wel iets sneller zou willen. dan deze machine. Duurt de opleiding 4 jaar? dan zou ik toch een stap verder gaan - meer dan 1,4 GIG processor (liefst G5) en zeker 80 HD alsook 512 RAM minstens. Dan kan je er zeker nog even tegen.

De monitor vind ik echt wel ‘wauw’, maar nu heb ik ooit wel es gelezen dat die dingen gewoon verslijten door lang te branden - en ik weet niet hoe die machine tot nu gebruikt is geweest. Mijn monitor doet het nog prima in elk geval, dus ik zou proberen die monitor vr 150 € af te snoepen en desnoods een Mac Mini met een serieze HD en processor alsook minstens 512 RAM bij te kopen.

Ik denk dat dat wel lukt voor max 850 €.

Aan de G4 met monitor zou ik max 650 euro geven, en miss zelfs minder afhankelijk van het RAM dat er in steekt.

owkay, had die 512 RAM niet gezien bovenaan :-)

ik zou nog wel tot 750 € durven bieden voor het geheel dan.

Die monitor voor €200,- is zo gek nog niet, maar die G4 is echt niet de snelste. Inderdaad geen SuperDrive (DVDbrander) en weinig RAM. Als je even op Tweedehandsmac lijkt kun je goedkopere sets vinden. Dus €800,- en anders moet je gewoon even verder kijken. (Voor wat hij voor z'n G4 rekent kun je al een G5je kopen...)

Veel te duur. Voor 1399 heb je een 17" Imac met superdrive, betere hd, veel betere cpu etc etc... Werkt ook netjes met Photoshop hoor. :-)

Met alle respect, maar dan ben je zelfs beter met een nieuwe Mac Mini. Heb je tenminste nog garantie en geld over voor een scherm en externe hd.

[url=http://www.tweedehandsmac.nl/classifieds/classifieds_detail.lasso?s=nl&id=12366151]Deze[/url] is ook van die prijs, maar aanzienlijk beter voor de lange termijn.

Er staat ook net een aanbieding van een partij LaCie’s voor €129,- dan heb je voor €1029,- een stuk betere set!

super! ja ik belde dit net door aan mijn neefje en prompt kwam de koper op de proppen met 2GB ram (intern, 4x 512MB) en prijsverlaging naar 975 euro :)

Kijk, da's een nette prijs.

Is dat inclusief scherm?

Persoonlijk zou ik er hoe dan ook niet meer aan uitgeven dan 800,-.
Het mag dan een dualprocessor zijn, en lekker uitbreidbaar, maar
tegenwoordig wordt alles vergeleken met een mini… [read on]…

Een redelijk gemaxte mini kost zo’n 700,-, waarbij je qua DTP-werk toch
hartstikke lekker mee kunt werken. Oke, de HD is klein, en je
kunt hem verder nauwelijks uitbreiden. Maar er zitten ook voordelen aan;

• stil
  • snellere processor
  • sneller moederbord
  • sneller ram
  • garantie
  • DVI

Het is dus maar net wat je neef wilt. Als hij aan 80Gb genoeg heeft, dan
zou ik of nog wat van de prijs af laten halen (850 maximaal!), of lekker
een Mini kopen :slight_smile:

p.s.: Je kan al een PowerMac of iMac G5 kopen voor die 975,- trouwens. Dan heb je minimaal
1.6Ghz, dus een aardig stukje sneller dan die dual :wink:

bedankt allemaal :) zal mijn neefje adviseren om voor 900 te gaan, dat is denk ik wel redelijk.

joram > is inclusief scherm!

Die Lacie 22" is een superscherm hoor, 1 van de beste CRT's verkrijgbaar. Naast de III heb ik hier ook nog een II. Die is dus enkele jaren ouder en doet het nog steeds prima. (alleen lood en loodzwaar)

Ik heb laatst mijn PowerMac G5 1,6 GHz + 19"monitor voor 1050,- eur de deur uitgedaan. Vind het wel een beetje aan de dure kant, of ik was TE goedkoop. :o

Ik werk zelf nog op zo'n G4 2x867Mhz, heb er 2Gb aan memory inzitten, een nieuwe videokaart (Ati 128Mb) en een Revolution 5.1 geluidskaart, Airport en nog een USB2 kaartje (en wat extra externe hdd's en een dvd brandertje) Hoewel het systeem nog ruim een jaar mee moet (voordat ik overstap op MacIntel) zou ik er NOOOOOIT geen 800 euro meer voor over hebben als ik hem nu 2de hands moest kopen.

Je hebt het over een kast van ruim 3 jaar oud, die al lang afgeschreven is.

Volgend jaar is hij echt te oud, en gaat hij naar een knutselneeftje oid.

Nu 1000 euro neertellen voor een kast die misschien nog een jaar meegaat, dat vind ik nog steeds een flinke investering.
Ga dan voor de 2de hands G5’s van tweedehandsmac.nl

Mischien volgt de verkoper wel dit draadje op macosx ? :P

nee, ik denk (hoop) van niet :)

maar idd. een g5 is in prijsverschil redelijk aantrekkelijk.

[quote:6c1d97af7d="TonE"]Die Lacie 22" is een superscherm hoor, 1 van de beste CRT's verkrijgbaar. Naast de III heb ik hier ook nog een II. Die is dus enkele jaren ouder en doet het nog steeds prima. (alleen lood en loodzwaar)[/quote:6c1d97af7d]

idd geweldig scherm, die van mij is helaas onlangs overleden: :cry: (eigenschuld, regen via ventilatie rooster in gekomen maar toch wel balen) Heeft iemand een idee wat voor scherm ik het beste zou kunnen kopen, heb helaas een krap budget van maar een eurotje of 300-400