retaggen van bestanden

ok , ik ben een windowsgebruiker en heb een ipod en itunes , nu heb ik een groot aantal mp3's , deze zijn netjes in itunes geplaatst en getagged maar nu zou ik graag de orignele bestandsnaam wijzigen , zoadat deze ook wat overzichtelijker word is er een mogelijkheid dit via itunes te doen ? programma's als tag&rename ben ik niks mee aangezien dit omslachtig werken is (zeker bij + 5000 bestanden).

indien dit niet mogelijk is , een andere oplossing ?

(windowsvragen horen hier waarschijnlijk niet thuis , maar ik heb al verschillende forums gebruikt , maar die leiden nergens toe en aangezien itunes een product van apple is…)

bedankt,

[url]http://www.publicspace.net/mac.html[/url]

Hier vind je het Mac programma “a better finder rename” wat zonder problemen duizenden bestanden een andere naam kan geven.

Gelukkig voor jou zijn ze zo vriendelijke geweest ook een Windows versie te maken :wink:

Jan

dit vind ik nog altijd omslachtig , ik wil er geen uren aan besteden , ik wil gewoon die artiest naam + de naam van het lied in de bestandsnaam .

de meeste bestanden zijne zoals deze

05-kaos_karl_k_and_jae_kennedy_-_soul_on_fire_concord_dawn_remix-ybpm

terwijl deze in itunes gewoon staat als

kaos karl k & jae kennedy - soul on fire (concord dawn remix)

nu wil ik deze eenvoudigweg dat deze dezelfde zijn

iTunes heeft een heel eenvoudige manier van bestandsbeheer. Elke artiest heeft een eigen map. In die map zit vervolgens voor elk album een submap. Daarin zitten de nummers van dat album.

Voor een verzamelalbum wordt map “Verzameling” aangemaakt.
Daarin krijgt elke album een eigen submap.

Op die manier is er geen behoefte om de bestandsnaam zo groot te maken met artiest en titel en nogwat.

en dit helpt me met wat ?

...met het ordenen van je muziek. En krijg je die file name niet te zien, maar titel, artiest, album etc. Een stuk overzichtelijker dus. Houd het gewoon bij iTunes zou ik zeggen. Uit je reactie blijkt namelijk dat je er niet zoveel moeite voor wil doen.

zoals ik al zei in mijn eerste post , is dit al gebeurd. maar dit is mijn vraag niet

Dit is wat je zoekt : "nameityourownway" handige freeware om bestanden snel te hernoemen. Zoek even met google : "niyow" en je kunt het wel ergens downloaden.

succes