Retina 15'' niet op volle kracht?

Ik ben de trotse bezitter van een retina Macbook Pro 15''
Normaal speel ik Assassins Creed Brotherhood op volle resolutie (2880x1800) en draait dit vrij soepel.
Toen ik gister mijn Mac meenam naar een vriend van me om even te showen en ACB opstartte begon dit te haperen. Ik legde mijn vriend uit dat de Cpu/Gpu zichzelf onderclockt om batterij te besparen aangezien ik hem niet aan de lader had zitten. Maar toen ik het thuis aan de lader nogmaals probeerde bleef het spel niet soepel lopen. Zelfs met de Automatische video keuze onder energiebeheer uit blijft het probleem zich voordoen. Ik heb het ook met andere games, die normaal wel soepel lopen geprobeerd maar ook die haperen.
Heeft er iemand enig idee wat dit kan zijn?
Ik ben vrij nieuw met Mac dus weet nog niet alle ins en outs!
Alvast bedankt!

Heb wel meer gehoord dat de retina MBP een softwarematig probleem heeft. Hij zou gauw denken dat de CPU/GPU te heet wordt, terwijl in werkelijkheid dit onderdeel een normale temperatuur heeft. Door hem te underclocken, bespaart de MBP hitte om er voor te zorgen dat het niet oververhit raakt.

Wat daar van waar is en of dat probleem nu nog niet is verholpen, weet ik niet aangezien ik op dit moment nog geen retina MBP heb.

Het zou wel een verklaring kunnen zijn voor jouw probleem.

Al eens herstart?
Al eens bestandpermissies gerepareerd? (Programmas > Hulpprogramma's > Schijfhulpprogramma)

Je kan ook eens proberen om de Autom. Videokeuze uit te vinken in Systeemvoorkeuren > Energie, ook voor batterij.

In Windows (Bootcamp), Windows (VMWare/Parallels (virtual machine)) of gewoon in Mac OS X?

Een [url=http://support.apple.com/kb/HT3964]SMC reset[/url] kan ook helpen bij dit soort symptomen.

Voor games kan je beter een Windows-laptop kopen. Ten eerste ben je goedkoper uit. Ten tweede is het aanbod veel groter. Ten derde lopen de meeste games beter op een PC.

En ten vierde is dit geen oplossing voor het probleem...