Retour afzender

Ik ben al een tijdje bezig om wat spam te blokkeren graag zou ik bijv. in Mail regels retour afzender willen zetten maar hoe?

Ik hen het nu ingesteld als verwijder dit bericht.

Mijn ervaring met spam bouncen is dat de afzender onbekend is, dus dan krijg je daar weer bericht over :zucht.....

En als de afzender bekend is, krijgen ze weer extra info van jou en gaan ze die gebruiken om je nu mail zo op te sturen dat je bounce-routine het niet meer herkent. Niets doen is misschien nog wel de beste oplossing. Of weet iemand een adres van een goede betrouwbare anti-spam instelling die iets met doorgegeven spam-mails doet? Ik bedoel dan de verstuurders proberen aan te pakken.

kan je ook niet een zogenaamd 'error'-bericht terugsturen? (zoals gebeurd wanneer je naar een verkeerd emailadres iets stuurt)

Ik wou dat er een wet kwam die spam verbiedt. Meestal is de afzender wel te achterhalen via ip. Wat moet ik nou met penis enlargements en afslankpillen?? En dat elke dag weer?!

Sterker nog. wat hebben de verzenders van spam eraan? Of ze vinden het gewoon leuk om mensen te pesten (zoals virus-makers) of er zijn toch mensen die op die aanbiedingen ingaan? Dat laatste kan ik me namelijk absoluut niet voorstellen met alle negatieve publiciteit over spam.

Blijkbaar zijn er wel degelijk mensen die erop ingaan - al is dit maar een klein percentage, als het geen winst opleverde zou men het niet doen. Wel eens advertenties in de krant gezien van: thuiswerken, hoge verdiensten, geen vaste uren - ik vraag me af of sommige van die niet met spam te maken hebben. Bv betaald emailadressen opsnuffelen, spam-mails schrijven en versturen...

Dus conclusie is tot nu toe weinig aan te doen dan laat ik het zo maar staan, bedankt voor jullie adviezen.