Return-code in een mailto: &body regel?

Ik heb een simpele php include pagina gemaakt welke ik gebruik voor links naar bestanden op andere sites. Door deze te gebruiken wordt er direct gecheckt of de link nog klopt, zo niet, dan veranderd de link in een link om de webmaster te e-mailen (met bijbehorende text i.p.v. de originele link)...

[code:1:638eda5f11]<a href="mailto:".$broken_link_mail."?subject=".$broken_link_subject." (".$linkname.")&body=".$broken_link_body." De link staat in ".$PHP_SELF." en verwijst naar ".$linkurl.". Zou je deze even willen controleren?">".$broken_link_message."</a>[/code:1:638eda5f11]

Nu laat ik deze “broken-link” link ook meteen de e-mail “schrijven” (gemak dient de bezoeker). Ik vind het echter niet netjes de hele “body” achter elkaar te kwakken. [b:638eda5f11]Is er een manier om “returns” toe te voegen in de regel voor de e-mail “body”?[/b:638eda5f11]

voeg [code:1:9255b5447f]n[/code:1:9255b5447f] toe op de plek waar je de return wilt hebben.

[quote:ce8a9950aa="tennapel"]voeg [code:1:ce8a9950aa]n[/code:1:ce8a9950aa] toe op de plek waar je de return wilt hebben.[/quote:ce8a9950aa]

Zo simpel, maar je moet het maar even weten! :smiley: Volgens mij heb ik dit ook zo wel eens voorbij zien komen in Javascripts… dus feitelijk werkt dat binnen PHP op dezelfde manier?

n is in een string een newline, en aangezien strings overal gebruikt worden.... :)