[REVIEW] Apple TV 4K (2021): leuke upgrade, maar voor wie?

De nieuwe Apple TV 4K (2021) is een langverwachte upgrade, maar voor wie eigenlijk? We gingen er een week mee aan de slag en vertellen het!

Dit topic dient als reactie-hub voor bovenstaand artikel. Via dit topic kun je op het artikel reageren. Je reactie wordt ook automatisch onder het artikel op de website getoond.

Afstellen van kleurbalans met iphone kan ook op een niet 4K Apple TV !!!

Dus… je kan beter het oude model houden in het geval je de afstandsbediening helemaal zat bent?

Wie al een AppleTV heeft hoeft geen nieuwe te kopen.
Alle features zitten gewoon in AppleTV OS, met uitzondering van de refresh optie.
De afstandsbediening kun je los kopen.

En ja een Apple TV werkt nog altijd vele malen beter dan een smart TV die bijvoorbeeld draait op Android.

De Apple TV wordt veel gebruikt voor het spelen van Zwift. Is de handigste en goedkoopste manier om het te spelen. Maar de kwaliteit blijft nogal achter met een pc met goede grafische kaart. De kwaliteit van het beeld is nogal basic. Je ziet geen schaduwen, details, bladeren aan de bomen, regen etc. Het is minder vloeiend en daardoor minder realistisch. Zwift stuurt aangepaste informatie voor de verschillende nivo’s die ze onderscheiden: Basic, High, Premium en Ultra.

Het uitlopende model Apple tv 4K valt onder “Basic”. Als het nieuwe model “Ultra” zou zijn zou ik zeker geïnteresseerd zijn maar ben bang dat dat niet gaat gebeuren. Kan ook niet voor dat geld.

Ik heb nog geen Apple TV. Wat is eigenlijk de meerwaarde van Apple TV? De films moet je via Apple TV los betalen en is dus duurder dan bijv. Netflix of Disney+. Daarnaast heeft mijn LG OLED TV al app Netflix. Blijft de kwaliteit van Netflix even goed of beter met Apple TV?

Kijk even op Apple site voor wat er allemaal met een Apple TV (kastje) kan, dat is veel meer dan wat je met de app op je tv kunt.

Beeldkwaliteit zal hetzelfde zijn, uitgaande can een 4K Apple TV.

Er is Apple TV (het kastje) en Apple TV+ (de service waarop je je kunt abonneren.)
Helaas lijken de twee termen erg veel op elkaar.

Deze remote kost ongeveer de helft van een Smart-TV, en ik snap nog steeds niet wat het toevoegt.
Nog een remote erbij… maakt het leven niet makkelijker. Siri; praten met je apparaten is voor mij niet iets waar ik op zit te wachten. Ik zie al genoeg inzichzelf pratende mensen om me heen.

PS
ligt het aan mij of is de tekst met de kop

#2 Apple TV 4K (2021): afstellen met je iPhone

2x gepubliceerd?

Die AppleTV 4K (2021), is die nou echt beter dan die AppleTV 4K (2017) behoudens die verbeterde remote? Enne, heden gebruik ik mijn AppleTV slechts nog voor iTunes films. Verder zijn allebei apps ook voor mijn LG beschikbaar. Toegevoegde waarde van de AppleTV steeds onduidelijker.