Review: P910

De P900 is al een wereldse phone maar een maat van mij attenderende mij op de volgede review: [url=http://my-symbian.com/uiq/p910_review.php]Lees hier de review[/url]

Ik wil heel graag de P900. Maarja, is nog moeilijk te verkrijgen (en duur!).

Krijg dan wel pers. korting, maar dan nog… Moeten we hem wel op voorraad krijgen, GRRR!

Grt Aljo

Bij de Bijenkorf in Amsterdam zijn een heleboel toestellen zwaar afgeprijst. Nu weet ik alleen niet meer of het nu de P800 of P900 was, die in de uitverkoop was. Misschien de moeite waard om ff een kijkje te nemen.

Ik gok dat dat de 800 is; dat is de "oude" versie van het model. Het lijkt me niet dat de nieuwere modellen al zó snel in de uitverkoop gaan.

awwhhh.. die P910 is zoo sweet.. maar de P900 is ook erg sweet.. ik wil ze allebei... maar de prijzen vind ik net iets te hoog om te kopen :roll:.

Ik hou het wel bij m'n "gewone" Nokia 6600. De besturing van een Nokia is gewoon écht véél makkelijker dan van een (Sony-) Ericsson!

[quote:cdccbf8fd9="tricksel"]Ik hou het wel bij m'n "gewone" Nokia 6600. De besturing van een Nokia is gewoon écht véél makkelijker dan van een (Sony-) Ericsson![/quote:cdccbf8fd9]

ik hou niet zo van nokia’s… te simpel…

Heb onlangs een P900 gekocht (wist wel dat de 910 zou komen). Het enige wat ik ook graag zou willen hebben is ondersteuning van Pro kaartjes.. Verder zie ik weinig voordelen (tuurlijk 64 mb intern is ook lekker).

Hopelijk geeft SE een FW upgrade voor de P900 met OS 8 en UIQ 3…
Ben alleen bang van niet…

Het blijven echter echt geweldige telefoons!
Nu nog even een iSync update met betere ondersteuning voor de P900…

Ps SE begint Apple trekjes te krijgen; de P910 is intern beter bekend als “Layla”

[quote:d61bfa71ba="tricksel"]Ik hou het wel bij m'n "gewone" Nokia 6600. De besturing van een Nokia is gewoon écht véél makkelijker dan van een (Sony-) Ericsson![/quote:d61bfa71ba]

Door Sony tussen haakjes te zetten geef je zelf eigenlijk al aan dat Nokia vroeger veel beter was dan hun concurrentie.
Ik ben een echte switcher; na jaren Nokia ben ik vorig jaar overgestapt op de T610 en nu de P900, ik vind dat SE veel betere telefoons neer zet dan Nokia.
Ik heb nog nooit een Nokia gebruiker relaxed in de trein een film zien kijken in breedbeeld, ik wel; mezelf vandaag nog, nl. rounders.

Maar ja ben nu dan ook wel net zo’n fanatieke SE fan als dat ik Mac fan ben…

[quote:519e5f19be="2manydjs"] Door Sony tussen haakjes te zetten geef je zelf eigenlijk al aan dat Nokia vroeger veel beter was dan hun concurrentie.[/quote:519e5f19be]

??? Totaal niet; ik probeer alleen duidelijk te maken dat Nokia zowel beter is als de combo Sony-Ericsson als het vroegere Ericsson! Ik kan zelf ook eerlijkgezegd jouw gedachte niet helemaal uit mijn zin herleiden, maar dat zal dan aan mij liggen…

[quote:519e5f19be=“2manydjs”]
Ik heb nog nooit een Nokia gebruiker relaxed in de trein een film zien kijken in breedbeeld, ik wel; mezelf vandaag nog, nl. rounders.[/quote:519e5f19be]

Met alle respect, maar film kijken op een telefoon? Sorry, maar dát vind ik écht overdreven. After all, daar heb ik al een bloedmooie laptop voor, waarop ik óók nog eens de ondertitels kan lezen… (Overigens, als ik wil, kan ik best heel aardig film kijken, met RealPlayer.)

Ik denk dat de mogelijkheden in de vorm van software een beetje aan het doorslaan zijn. MP3 kan ik me nog enigszins voorstellen, maar stiekem vind ik zelfs fotootjes -van de huidige kwaliteit- totaal onzinnig. Zodra de kwaliteit zo is als m’n digitale camera (4 MPixel, 8x optisch zoom), wordt het interessant, maar nu? Nee, bedankt.

Desalniettemin denk ik dat de PDA-functies redelijk interessant zijn, zeker in combinatie met het echte toetsenbord. Daar heeft Nokia echter ook een hele behoorlijke speler in het veld met de 9210, en later dit jaar de 9500.

Wat ik jammer vind, is dat de [url=http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=global&lc=en&ver=4001&template=ps1_1_5_6&zone=ps&lm=ps1_1&pid=10101]online updater[/url] niet geschikt is voor Mac. En dat terwijl het updateprogramma zelf een Java app schijnt te zijn. Alleen de PC-suite is nodig om het allemaal van start te laten gaan.

Of weet iemand al een weg eromheen?

Ikzelf twijfel nog tussen deze P910 of de S700 (geen smartphone).

Er gaan geruchten dat SE begin volgend jaar de P1000 (??) met Symbian 8.0/UIQ 3.0 wil uitbrengen. Ook de administrator van My-Symbian heeft er steeds over. De P910 zou gewoon een zoethoudertje zijn om meer klanten te trekken.

[quote:c27398fa5c="tricksel"] Met alle respect, maar film kijken op een telefoon? Sorry, maar dát vind ik écht overdreven. After all, daar heb ik al een bloedmooie laptop voor, waarop ik óók nog eens de ondertitels kan lezen... (Overigens, als ik wil, kan ik best heel aardig film kijken, met RealPlayer.) [/quote:c27398fa5c] Jij bent zeker ook zo'n iemand die 6 jaar geleden nog stond te schreeuwen dat mobiele telefoons onzin waren. En zo kan je alle nieuwe technieken wel "overdreven" vinden, omdat het vóór die technieken ook allemaal wel prima ging.

Persoonlijk vind ik het wel handig als ik bijv. naar mijn ouders ga met de trein, om een filmpje te kijken.
En met 3gp kan ik prima ondertiteling op mijn telefoon gooien mocht ik dat willen.
Hardstikke mooi dat je een laptop hebt, “after all” niet iedereen kan een bloedmooie laptop aanschaffen dus wees er maar zuinig op.
Ik hoop alleen dat je films wel in een betere kwaliteit zijn dan je real player filmpjes op je piep kleine nokia schermpje, want dat is absoluut niet “heel aardig”.

[quote:5ba8dbbad7="2manydjs"] Jij bent zeker ook zo'n iemand die 6 jaar geleden nog stond te schreeuwen dat mobiele telefoons onzin waren. En zo kan je alle nieuwe technieken wel "overdreven" vinden, omdat het vóór die technieken ook allemaal wel prima ging.[/quote:5ba8dbbad7]

Zeker niet; 6 jaar geleden liep ik vrolijk rond met mijn Nokia 2110. Daarnaast liep ik vrolijk met m’n Newton en PalmPilot, van -toen nog- US Robotics. (lijkt mij redelijk duidelijk dat ik totaal niet tegen nieuwe technieken ben, zoals jij denkt)

Waarom zou ik dat staan schreeuwen?

[quote:5ba8dbbad7=“2manydjs”]
Persoonlijk vind ik het wel handig als ik bijv. naar mijn ouders ga met de trein, om een filmpje te kijken.
En met 3gp kan ik prima ondertiteling op mijn telefoon gooien mocht ik dat willen.
Hardstikke mooi dat je een laptop hebt, “after all” niet iedereen kan een bloedmooie laptop aanschaffen dus wees er maar zuinig op.
Ik hoop alleen dat je films wel in een betere kwaliteit zijn dan je real player filmpjes op je piep kleine nokia schermpje, want dat is absoluut niet “heel aardig”.[/quote:5ba8dbbad7]

Ik bedoel er alleen mee te zeggen dat, ondanks dat mijn schermpje van mijn Nokia inderdaad kleiner is, het kijken van een film op een telefoon naar mijn idee niet het nut is van een telefoon. Naar mijn idee is het scherm, hoe groot op je telefoon dan ook, simpelweg te klein om lekker film te kijken.
Daarentegen is het wél perfect om agenda e.d. te bekijken, cq. simpele aanpassingen te doen (after all, de huidige telefoons missen een [i:5ba8dbbad7]lekker typend[/i:5ba8dbbad7] toetsenbord…)
Dat jij het handig en leuk vindt, prima, kan ik uiteraard goed mee leven. Maar ik vind het persoonlijk verkeerd om; het is een leuk extraatje dat de mogelijkheid er is, maar het is er -nog- niet voor gemaakt, i.t.t. de diverse PDA-mogelijkheden van de huidige (smart-)phones.

Even wat duidelijk maken: ik wil je helemaal niet de grond in boren! (ik krijg de indruk dat jij dat denkt, gezien de toon van je post; daarnaast vind ik je laatste zin sterk denigrerend overkomen.) Ik probeer alleen mijn mening te geven…

Dames, dames, welk een vreselijk gekift.

Gebruikte in de vorige eeuw heel veel Nokia’s. De schuiftelefoon, veel 8210’s, 6210’s en een 6310i… Maar de samenwerking met de mac loopt heel veel beter met de SonyEricsson. Na een T610 een P900, die ik heel, heel snel weer heb verpatst via Marktplaats. te groot, te log, te traag,… nu dus een T630, waar helaas ook weer een camera inzit.
(die gebruik je toch niet? heb je de kwaliteit gezien?)
De P900 is alleen handig als je vrijgezel bent,… vrijdagavond, om een uur of 11 in je favoriete kroeg,… in je rechterbroekzak en dan langzaam, ongezien dicht tegen je gulp aanduwen,…
:o

:P

Ik heb zelf al een anderhalf jaar een P800. Gebruik hem toch vooral voor de PDA functies. Filmpjes kijken en foto’s maken, daar gebruik ik mijn PB en digicam wel voor. De syncmogelijkheden met mijn Powerbook zijn ideaal. Altijd afspraken bij me, zelfs als ik mijn PB thuislaat.

Ben wel benieuwd naar die P1000, als ie ooit uitkomt. Een nieuwere versie van UIQ zou niet slecht zijn. Ze mogen va mij alleen wel de camera functie weglaten, en Pro Stick ondersteuning is NODIG!