revisie a 233 klokken naar 300mhz - klokken

imac 233mhz upgraden naar 300mhz hoe doe je dat?

Er is vast wel iemand die een goede site weet waar dit opstaat…

Zijn er maccers die hier ervaring mee hebben, en is het dan mogenlijk om osx te draaien of wordt hij dan te traag…

P{e maar is veel te duur. Bovendien is 300 Mhz nog veel te weinig om OSX echt lekker te draaien. Heb aanbiedingen gezien van de laatste gewone iMac (CRT) voor onder de 800 euro (ex) Verkoop je huidige iMac voor een leuke prijs en je hebt een veel snellere computer. Upgraden heeft de laatste jaren bijna nooit zin en de upgrade moederborden hebben eigenlijk altijd moeite met nieuwe OSsen. Weggegooid geld dus. Als je het overklokken bedoeld: Dat kost uiteraard bijna niets, maar ook dan kun je OSX vergeten.

:D  :D  :D In Macfan staat een uitgebreide doe het zelf inclusief een cd brander inbouwen.

JJmac :wink:

[quote:post_uid0="Steve's lovechild"]Verkoop je huidige iMac voor een leuke prijs en je hebt een veel snellere computer. Upgraden heeft de laatste jaren bijna nooit zin ...[/quote:post_uid0] Mocht de verkoopprijs tegenvallen gezien de lage kloksnelheid, dan zou ik deze niet verkopen en ergens anders voor inzetten bijv. binnen een netwerk o.i.d.

Bedoel je overklokken,zonder upgradekaart,kijk bij [url=http://xlr8yourmac.com]xlr8yourmac[/url]dat kan maar het is knap ingewikkeld(soms) en niet zonder risico's.Een van de dingen die gebeurt bij overklokken is dat de temeperatuur flink omhoog gaat,dus moet je een zwaardere ventilator voor de cPU inbouwen.Van 233 naar 300 zal in de praktijk wel meevallen.Maar er is geen garantie dat het systeem stabiel is.Mocht je niet hebben laten afschrikken dan kun je nog altijd een blik op bovenstaande link gaan werpen. :p

bedankt voor de reakties... :)

*HUIL* Een Mac verkopen? Je verkoopt toch ook  je kinderen niet? (Of wel?! LOL) :-) Ach wat een mooie dag vandaag....

jammer ja.. verkopen.. maar je maakt dan wel weer 2 mensen blij... :)

ik heb laatst mijn oude 7200/90 met studio AV 17" scherm aan een motormaatje van me gegeven… wilde alleen email en een browser…

wow die is ff blij… en verkopen… krijg je er nog 150 euro voor terug… nu veel meer in de zin van blijdschap en die tinkeling in mijn ogen…

mk

ach ja we kunnen de oude imac altijd nog een echte aqua-look geven.....(LOL)

http://store.yahoo.com/redlightrunner/macaquariums.html

wie heeft er nog een oude defecte imac over…!

[quote:post_uid0="JJmac"]:D :D :D In Macfan staat een uitgebreide doe het zelf inclusief een cd brander inbouwen.

JJmac ;)[/quote:post_uid0]
In de laaatste MacFan staat hoe je van eeen 233 Mhz een 600 Mhz kan maken d.m.v. een kaart. En waar je dan ook OS X op kan draaien.

[quote:post_uid0="hage"]wie heeft er nog een oude defecte imac over...![/quote:post_uid0] Probeer ikea eens. Daar hebben ze veel van die lege hulzen van iMac's staan!