Rewire Garageband 3

ik heb garageband ge rewire met reason, niks aan de hand werkt mooie, maar nu vroeg ik me af, is het mogelijk om live in reason te spelen terwijl garageband het opneemt, zojah hoe doe ik dat, want als ik in garageband op record drukt dan neem it gewoon mijn line in of mic op maar reason niet, terwijl ik de meter wel ziet gaan op de geluid van reason, of is er misschien een andere app waarmee je geluid van een andere programma kan linken met een andere zou perfect voor me zijn

bvd

Je zou eens kunnen proberen of het lukt met [url=http://www.cycling74.com/products/soundflower]Soundflower[/url]

als ke eerst alles inspeelt in reason,kun je het erna direct bouncen naar Garageband, dan maakt ie gewoon een nieuw spoor aan met je reasonfile

Ik wil het zelfde doen maar ik kan de loops die ik in reason maak niet knippen/kopieren en dan in garageband plakken. Hoe doe ik dit? Ik heb trouwens niks "ge rewired" en ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee hoe dit moet.

lees de handleiding van Reason dan he ;)

Ik heb nu eerst garageband gestart en daarna reason. En het loopt indd synchroon hoor maar ik krijg die tracks niet in garageband? Stond ook geen uitleg op de website over garageband...

Kopieren uit reason dan plakken in garageband werkt niet, slepen werkt ook niet. dus ik vroeg me af wat ik moet doen zodat garageband dat spoor maakt met mijn reasonfile?

edit: Als ik de geluidsloop uit reason als midi exporteer en daarna in garageband sleep dan word het een software instrument : PopFlute en die word dan dus ook als popflute weergegeven.

bij wie werkt rewire onder garageband wel, jah het werkt wel maar neemt ie ook iets op

Je opent eerst Garageband, daarna Reason.. reason start nu op in Rewire Slave Mode..

als je op play drukt in Garageband, begint je reasonbestand ook af te spelen…
Nu kan je wat echte instrumenten toevoegen in Garageband (gitaar of zang ofzo, of de garagebandsoftwareinstrumenten gebruiken)

Garageband neemt helemaal NIETS op vanuit Reason, hij laat gewoon Reason meelopen in dezelfde maat, tegen dezelfde BPM.

Als je dus aan een lied werkt met rewire, sla je je garagebandbestand én je reasonbestand op. (en zet de twee samen in een mapje, zodat ze zeker allebei gemakkelijk te vinden zijn…)

Het uiteindelijke samenvoegen van de twee projecten gebeurt pas als je in garageband kiest voor 'exporteren naar itunes)

Het idee is dus, als je enkel je Garagebandbestand opent, hoor je welke delen van je lied je alleen in garageband gemaakt hebt, en als je enkel reason opent, hoor je enkel de delen die met reason gemaakt zijn.

er verschijnt dus geen ‘echt’ spoor in garageband waaraan je aanpassingen kan doen e.d, Garageband speelt gewoon de Reasonfile af…

Je maakt dus bv al je muziek in Reason, en slaat het bestand op.Sluit Reason.
je wil zang in je lied?
Open EERST Garageband (een nieuw bestand), daarna Reason.
Creeer in garageband een nieuw fysiek spoor om je zang op te nemen, druk op play.
Je merkt dat hij nu de muziek uit reason begint te spelen.Neem je zang op, en sla het Garagebandbestand op.
Als je reason nu sluit, hoor je dus alleen je zang :slight_smile:
Je hebt nu dus een muziekbestand in reason, en een zangbestand in Garageband.

Als je het wil exporteren nr itunes, open je éérst garagebandbestand, dan reasonbestand, en kies in Garageband voor ‘exporteer naar itunes’

Ik heb alles nu twee keer uitgelegd, als je’t nu nog niet snapt :stuck_out_tongue:

Hey mensen, als ik mijn Reason als rewire slave aan Garageband koppel loopt het idd synchroon met Garageband maar ik krijg geen output van mijn Reason :( zie ook geen stereo out op mijn interface bij Reason maar wel in mijn 24 mix... Kan iemand mij helpen, heb al gekeken of de kabels allemaal goed aangesloten zijn en dat is dus ik weet niet meer waar het aan ligt. Ik maak gebruik van een Macbook met de nieuwste Reason 3.0.5...

Alvast bedankt.

Bij mij hetzelfde probleem. :(

Is er al een oplossing ?? iemand ? :?

Hmmm,ik gebruik zelf cubase en reason gerewired,maar daar moet ik dan wel een audiokanaal in cubase voor openzetten.Gebruik zelf geen garageband ,maar mss moet je ook wel zoiets doen voordat je wat hoort.