RF-technologie ? wat is dat ?

Hoi.

ik ga een nieuw tablet aanschaffen, en nu zag ik dat er bij verschillende gebruik gemaakt wordt van de RF-technologie. er staat dan bij Draadloos: ja/RF

kan iemand mij vertellen wat hiermee bedoeld word?

Thnx Ynsk

Dat je tablet draadloos zal werken door middel van radiogolven (RF= Radio Fequency ofzoiets).

RF is een afkorting die marketeers graag gebruiken omdat mensen niet weten wat het is en dan denken dat het wel belangrijk is omdat het vermeld is. Eigenlijk is het dus helemaal niet interessant.

Maar als je echt wilt weten: RF staat voor Radio Frequency. Dat betekent dus een niet nader gedefinieerde communicatie techniek die werkt op basis van radio golven. Bluetooth en WiFi zijn ook RF technieken, maar zijn zeer duidelijk gespecificeerd (onder andere frequenties, modulatie en protocollen).

Inderdaad, je zijn verschillende draadloze protocollen... Bluetooth, irda, 802.11, en RF (Radio Frequent)

Dit wordt veel gebruikt bij bijvoorbeeld afstandbedieningen van de auto, of van Bang & Olufsen, het gaat veel verder als irda, je hoeft niet te mikken en het gaat door muren!
Maar het is geen snelle verbinding zoals 802.11 …

Inderdaad, je zijn verschillende draadloze protocollen... Bluetooth, irda, 802.11, en RF (Radio Frequent)

Dit wordt veel gebruikt bij bijvoorbeeld afstandbedieningen van de auto, of van Bang & Olufsen, het gaat veel verder als irda, je hoeft niet te mikken en het gaat door muren!
Maar het is geen snelle verbinding zoals 802.11 …

maar als dit de specs zijn: Merk Wacom Type Graphire 3 Studio Sensor Magnetisch Draadloos Ja, RF Oplaadbaar Nee Aantal muisknoppen 2 x Kleur Blauw Interface PS/2, USB Uitvoering Retail

dan gaat het gewoon om het feit dat de pen en het board via RF werken…

zijn er nog andere tablets die jullie me aanraden? ik heb er een gehad van de aiptec (redelijk snel gesloopt) en van een ander merk met een L geloof ik (die heeft 4 jaar trouw zijn dienst gedaan)

Ik denk dat je [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=53678&highlight=]dit onderwerp[/url] even in de gaten moet houden.