RGB eps (versie3) import in flash wordt CMYK

ik importeer een eps die ik heb gemaakt in illustrator in Flash MX. Het bestaat uit groene tekst die als RGB is opgeslagen maar bij import in flash plots in CMYK verschijnt (het groen is vele malen feller). Waar komt dit door? (ik heb vanmiddag twee andere bestanden op dezelfde wijze geimporteerd en daarbij was geen probleem.)

Feller in CYMK, dat zou me verwonderen hoor. Gewoonlijk wordt alles gedempter in CYMK. (het kleurenbereik van CYMK is dan ook kleiner dan van RGB)

Nou weet ik echt HELEMAAL nix van Flash dus excuse me als ik larie kraam, maar Flash is toch om dingen inelkaar te freubelen voor t www? Heeft niets met drukwerk te maken toch? Hoe the F*#@k komp dat dan in cmyk... Biedt Flash die mogelijkheid?? Zodat we lekker kleurgescheiden naar t beeldscherm kunnen kijken ofso? Met een fijne puntverbreding.

[edit] Staat dat Illustratorbestand al per ongeluk in cmyk voordat je t naar Flas brengt?

[quote:24aeb7a965="FreekMac"]Nou weet ik echt HELEMAAL nix van Flash dus excuse me als ik larie kraam, maar Flash is toch om dingen inelkaar te freubelen voor t www? Heeft niets met drukwerk te maken toch? Hoe the F*#@k komp dat dan in cmyk... Biedt Flash die mogelijkheid?? Zodat we lekker kleurgescheiden naar t beeldscherm kunnen kijken ofso? Met een fijne puntverbreding.

[edit] Staat dat Illustratorbestand al per ongeluk in cmyk voordat je t naar Flas brengt?[/quote:24aeb7a965]

Ik ben een animatie aan het exporteren vanuit flash naar Final Cut dmv een .png sequence. Hierin gebruik ik tekst met een outline die ik heb aangemaakt in Illustrator en geexporteerd als eps versie 3 (bij mijn weten de meest compatible versie eps om te exporteren naar flash). De illustratorfile CMYK maar converteer ik naar RGB. De kleuren blijven wèl hetzelfde bij deze conversie maar bij importeren in Flash zijn het RGB kleuren. Vrij logisch alleen vanmiddag had ik het wel voor elkaar om de cmyk kleurstelling te behouden… exact op deze manier… nu dus niet meer. ra ra hoe kan dit.
Ik heb het voorlopig opgelost door de eps ook als .png bestand weg te schrijven en te importeren maar dit leidt wel tot kwaliteitverlies

Ik ga dit morgen nog s doorleze en me schoenen opeten als ik hier iets van snap :? . **Flash-FinalCut-Webgebruik** Ik hoor nog steeds niks over drukken met INKT waarvoor je eventueel in cmyk zou zitten. Al wat ik zie op m'n monitor izz zuiver RGB! Snapj'm? Mocht ik iets dringends over t hoofd zien, dan leer ik graag maar vandaag niet meer... gááp :P

:D welterusten. Ik zie ook enkel RGB op mijn scherm maar dacht gebruik te kunnen maken van het CMYK swatchpaneel in Illustrator. heel toevallig is dat goed gegaan vanmiddag maar nu dus niet meer.. :) enkel RGB ik heb het nu anders opgelost maar vind het wel vreemd.

Wat betreft Flash voor Final Cut dat is best handig ik maak dan de animatie en zet de settings van het flashdocument op 25 fps en exporteer dan alle losse frames (movieclips niet genest) die ik dan als stills importeer en achter elkaar zet in final cut en zo ontstaat er weer een filmpje.

maar gelukkig komt Motion eraan…

heb je niet je preview op cmyk staan ipv rgb?