Even in verband met alle discussies over bestaande en nieuwe productie standaards en de (soms non) acceptatie daarvan in de markt, een nadenkertje:
"Er is een mafkees bij ons in de woonwijk, hij is 17 jaar, heeft pappies dure drankvoorraad in één keer opgedronken en vervolgens de autosleutels gejat. Denkt dat ie Jos Verstappen himself is…
Met de bolide van pappa scheurt ie slingerend met 180km/uur door de straten, daarbij de grindbak (stoep) niet altijd ontwijkend…
De kinderen die buiten spelen, worden snel naar binnen gehaald, want het is niet veilig op straat."
Moraal van dit verhaal:
Dat we dit in het normale leven nooit zouden pikken en die vermeende ‘Jos Verstappen in Spé’ aanspakelijk zouden stellen voor zijn daden, zal iedereen beamen.
Echter in onze mooie grafimedia branche was het ooit de bedoeling dat je je rijbewijs haalde, en je netjes aan de verkeersregels hield, met uitzondering van een aantal zeer creatieven, die de ‘oude’ verkeersregels nog wel eens oprekten, waarna deze regels werden opgewaardeerd.
Het 3vO (internationale branche organisaties/verenigingen hebben de verkeersregels in de afgelopen jaren aangepast opdat de regels beter en beter af zijn gestemd op het steeds veranderende wegennet.
We hebben ondertussen prachtige auto’s (hardware, software), verkeersregels (PDF/X1a, ICC, ISO12647-2) welke ook nog eens vrijwel volledig door onze auto’s en het wegennet worden ondersteund, noem maar op…
Wie heeft zijn rijbewijs vandaag de dag op zak, en kan op basis daarvan verantwoording nemen voor zijn of haar rijgedrag? Mogen er bekeuringen worden uitgedeeld indien men zich niet aan de regels houdt?
Nou, dit lijkt me een fijn begin voor een lekkere discussie…
Erik