Rio Cali 128

Je moet wel gek zijn ... al een iPod 30G hebben en een iPod Shuffle, en toch nog een fel geel ding van Rio kopen. Toch zijn er zo van die onverbeterlijke gadget jagers die niet op een eurootje kijken en zeker nie naar het potentiële nut van een aankoop. Mijn iPod 30G gaat mee op reis, en gebruik ik om op te nemen. De Shuffle is voor dagdagelijks gebruik. De Rio Cali is voor als 't regent, als ik 't plots in mijn hoofd krijg dat ik moet sporten, om als mijn kleding schreeuwt om een gele mp3 player en geen witte :wink:

De doos vermeldt het al “works with iTunes”. Toch even naar de Rio website gesurfd, en er bestaan zowel firmware updates (niet van toepassing voor mijn model) als iTunes plugins; Probleemloze installatie, al lees ik dat zelfs zonder de speler automatisch werkt (ik gebruik er geen extra geheugenkaart in). Na aansluiten verschijnt een min of meer passend symbooltje in de iTunes balk links.

Het is mogelijk om er mp3’s heen te slepen. Transfer is via USB 1.1 wel wat langzaam, maar verloopt probleemloos. AAC3 en dergelijke werken niet, en WMA’s heb ik (vanzelfsprekend) niet.

Een rechtermuisklik op het toestelsymbool geeft een mogelijkheid de naam ervan te wijzigen en een pad aan te duiden naar een andere firmware.

Het toestl zelf is eenvoudig te bedienen, heeft een waardeloze ingebouwde radio, ziet er vreselijk uit, en … er komt muziek uit (echt waar).

[quote:58dc7cf35c="Nicolas"]heeft een waardeloze ingebouwde radio, ziet er vreselijk uit, en ... er komt muziek uit (echt waar).[/quote:58dc7cf35c]

Verstandige aankoop. :smiley:

8) :P ey, das die met die "Tortured interface" waar steve het over had... :P Gefeliciteerd met je aankoop, waarom zet je het niet meteen in het grote "Yeah ik heb een nieuwe ... gekocht" topic?? :lol: En idd, je moet haast wel gek zijn.