.rm filmpje converteren voor internet

Hallo,

Ik heb een filmpje met de extensie .rm en deze moet ik bewerken en converteren naar een goed bruikbaar filmpje voor op een site. Nu is dit orginele bestand erg groot en ik denk dat mpg het meest gangbare is voor internet (zowel op mac als op windhose). Weet iemand met welke software ik dit kan doen of heeft iemand tips voor mij hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

De .rm extensie staat voor real media, een formaat wat meestal voor het web gebruikt wordt, naar mijn weten.

Met welk programma kan je het bekijken? Kan dat programma niet exporteren naar een ander formaat?

Zelf gebruik ik Quicktime voor het coderen van filmpjes voor het web.
Quicktime (Pro) heeft een aantal presets voor het web die het erg goed doen en zeer kleine files opleverd.

Laat even weten hoe groot de file is

De file is 24 MB groot en nu wil ik eigenlijk dat het zowel op de mac als op windhose te bekijken is zonder dat men plugins moet gaan downloaden en installeren. Dus ik zit aan mpg te denken. De .rm bekijk ik met Realplayer op de mac.

Het filmpje (rm)is al geschikt voor het internet en kan niet verder gecomprimeerd worden. Het filmpje moet op een server staan en kan alleen via streaming bekeken worden.

Ik zit met het zelfde probleem en zoek ook naar een een programma om het filmpje te editen: ik wil slechts een kort fragment gebruiken en wil het filmpje dus inkorten.