Rocking Summer in Nijmegen

Nijmegen laat deze zomer van zich horen. Ach ja, je bestaat maar één keer 2000 jaar: [url=http://www.fieldsofrock.nl/]• 18 juni [b:1d67c9549d]Fields Of Rock[/b:1d67c9549d][/url] met oa Rammstein, Black Sabbath, Audioslave, Velvet Revolver, Slayer en Motörhead [url=http://www.mojo.nl/agenda/evenement.asp?pid=538]• 26 juni [b:1d67c9549d]Rockin Park[/b:1d67c9549d][/url] met oa R.E.M., Lenny Kravitz, Jamie Cullum, Keane, Queens Of The Stone Age, Nine Inch Nails, Ozark Henry, Interpol, The Tears [url=http://www.mojo.nl/agenda/evenement.asp?pid=637]• 10 juli [b:1d67c9549d]Queen + Paul Rodgers[/b:1d67c9549d][/url]

[quote:1d67c9549d=“Oor”]› DUBBEL MILLENNIUMFEEST IN NIJMEGEN :: 14-3-2005
Nijmegen bestaat dit jaar 2000 jaar en heeft dan ook alle reden voor een feestje. Achter de schermen is de plantsoenendienst al maanden bezig om het plaatselijke Goffertpark in gereedheid te brengen. Voor Fields Of Rock, dat op 18 juni Nijmegen en verre omgeving onveilig zal maken, en voor ROCKIN’ PARK, dat op 26 juni de wat minder extreme popliefhebber bedient.

De programmering van Rockin’ Park laat zich het makkelijkst omschrijven als een eendaagse versie van Rock Werchter. Verspreid over drie podia treedt een 20 tal artiesten op. Op dit moment zijn bevestigd: R.E.M., Lenny Kravitz, Keane, Jamie Cullum, Interpol, Ozark Henry, Queens of The Stoneage, The Tears (de nieuwe band van ex-leden Brett Anderson en Bernard Butler) en - voor het eerst in heel lange tijd - Nine Inch Nails (foto!). Niet de minste namen dus! Het festival duurt van 11.00 tot 23.00 uur. Voor nadere info is vanaf half maart een speciale internetsite actief: www.rockinpark.nl[/quote:1d67c9549d]

[img:1d67c9549d]http://www.oor.nl/images/news/1831.jpg[/img:1d67c9549d]
[i:1d67c9549d]Nine Inch Nails[/i:1d67c9549d]

Komt allen, vol=vol :wink: :stuck_out_tongue: 8)

Je moet lopen in Nijmgen :?!

Yep of met de auto van Overasselt naar de Goffert en dan lopend terug :wink:

LOL Zora, see you marchin’
[img:4604e3e9f0]http://theocornelissen.sp.nl/images/vierdaagse.jpg[/img:4604e3e9f0]
[i:4604e3e9f0]Dáár, de 24ste van rechts, met dat rode haar. Ja dat is Zora![/i:4604e3e9f0]

Ik ga alleen voor slayer denk ik.... is weer een tijd geleden dat ik die gezien heb. En hopelijk spelen er wat minder 'mainstream' bands op de kleinere podia....

De 26e klinkt wel goed: NIN, Interpol, QOTSA. Nou al een beter programma dan Pinkpop.

Even afwachten waar Lowlands en Pukkelpop mee komen.

Pinkpop valt weer eens vies tegen.
Altijd en eeuwig weer die Heideroosjes, Rowwen Heze en Faithless. Pinkpop mikt veel te veel op zeker: limbo-bands, puberpunk en de stadiondance van Faithless. Verzin eens wat nieuws, Jan!
Het enige waarvoor ik misschien nog naar Landgraaf zou afzakken zijn de depri-cello’s van Apocalyptica en de positivo’s van Polyphonic Spree.

Ik woon zelf in Wijchen (0,5 km van nijmegen). Maar weten jullie of je hier 18 jar of ouder voor moet zijn?

[quote:034f5e22f7="Apple iFan"]Ik woon zelf in Wijchen (0,5 km van nijmegen).[/quote:034f5e22f7] Dan zijn we [i:034f5e22f7]bijna[/i:034f5e22f7] buren. Overasselt is ook om de hoek. Heb geen idee wat betreft minimum leeftijd. Volgens mij is die er niet, zie wel vaker ouders met kinderen naar concerten gaan. Je kunt even informeren bij [url=http://www.mojo.nl]MOJO[/url].

Meestal is het officieel zo dat je tot 16 jaar onder volwassen begeleiding naar binnen moet. Doen ze niet moeilijk over, want ik ging met 15 ook gewoon met een vriend naar Pinkpop en toen zag ik er echt niet uit alsof ik 18 of ouder was. Probeer anders een ouder iemand mee te slepen of ga er gewoon heen en zeg tegen een groepje mensen dat er niet al te eng uitziet: 'Hee, ik wil naar binnen, maar ik moet begeleiding hebben. Begeleiden jullie mij voor een biertje de man?' Misschien lukt dat :)

Wijchen? Als je daar bijna gek geworden, verwilderd uit hun ogen kijkende begin-twintigers nog net geen zelfmoord ziet plegen, dan zijn dat de helpdeskers van [size=9:bec434879d]Packard Bell[/size:bec434879d] (excusez le mot).

@ifeelfine: iemand zal die biertjes moet halen en bekostigen. :sealed:

Jaaa, zekers dit jaar ff in Nijmegen kijken met FOR. en misschien ook wel ff bij Rockin Park. Is ook voor mij niet zo heel ver weg, zon 15 km. Zeker bij beide festivals een goede line-up en iok wilde altijd nog een keer Ozzy bekijken.

O ja en dan eind augustus ook nog naar Lowlands!!! wordt dus weer een zeer muzikale zomer :evil:

Verdikkie! En mijn skatelessen in het Goffertpark dan?? Ik zal moeten uitwijken ben ik bang :?

Overigens, ik woon in Nijmegen en heb nog nooit meegewandeld. Erg hè?

[quote:1be98cfa5b="Doede"]Overigens, ik woon in Nijmegen en heb nog nooit meegewandeld. Erg hè?[/quote:1be98cfa5b] Ben je gek? Ik woon gansch mijn leven om en in Nijmegen. Rond de 4-Daagse wandel ik m'n eigen route wel. 's Avonds :) Heb een jaar of 8 op Plein'44 (hartje stad) gewoond. Wat hadden we toen veel vrienden tijdens de Zomerfeesten zeg :wink:

[quote:86f46fb333="Elstar"]De 26e klinkt wel goed: NIN, Interpol, QOTSA. Nou al een beter programma dan Pinkpop.[/quote:86f46fb333] Dat was ook mijn eerste gedachte!

Wel grappig, als tiener wilde ik altijd naar Pinkpop, maar mocht ik nooit (250 km is een beetje ver), nu woon ik op fietsafstand en is het elk jaar de grootste bagger. (en een limboband zie je niet op pinkpop, maar in de feesttent van de plaatselijke schutterij/fanfare/vul hier uw vereniging naar keuze in).

Is 59 euro tegenwoordig trouwens de normale prijs voor zo’n dagje muziek? Dat is toch wel weer even slikken…

[quote:8a0b9f3b86="Doede"]Overigens, ik woon in Nijmegen en heb nog nooit meegewandeld. Erg hè?[/quote:8a0b9f3b86] [b:8a0b9f3b86]Ja[/b:8a0b9f3b86]:?.

[quote:db81bb605c="Doede"] Overigens, ik woon in Nijmegen en heb nog nooit meegewandeld. Erg hè?[/quote:db81bb605c]

Nee hoor, als je maar de 4daagse avonden mee wandeld van podium naar podium :smiley:

[quote:d018170e37="Jamezzz"]van podium naar podium :D[/quote:d018170e37] Van tap naar tap :P Wedden dat dat in de Goffert ook kan 8)

[quote:aa0f5f9052="Chartreuse"]Wel grappig, als tiener wilde ik altijd naar Pinkpop ... nu woon ik op fietsafstand en is het elk jaar de grootste bagger.[/quote:aa0f5f9052] Ik was vaste bezoeker van 1991 tot 1998. Pinkpop heeft toen een paar jaar achter elkaar een fantastisch programma gehad. Met voor mij als absoluut hoogtepunt [url=http://www.pinkpop.org/1994.htm]het jubileumjaar[/url]: 2 dagen! 2 podia naast elkaar! Een aardbeving! Mijn eerste vriendin! En tussen de roze wolken door de ene na de andere goede band: Prong, The Posies, Senser, The Orb, Rage Against The Machine, Björk, Smashing Pumpkins, The Breeders, Therapy?, The Afghan Whigs, Morphine. Maar Lowlands begon dat jaar met zo'n zelfde breed programma. Lowlands heeft sindsdien het niveau hoog kunnen houden. Pinkpop is al een paar jaar de weg kwijt.

Yeah, Lowlands rulesssss!!!! of zo iets :D

Dit jaar alweer voor de 7e keer naar Lowlands.
Maar eerst dus nog FOR en RockinPark.

[quote:fc18de177f="Elstar"]En tussen de roze wolken door de ene na de andere goede band: Prong, The Posies, Senser, The Orb, Rage Against The Machine, Björk, Smashing Pumpkins, The Breeders, Therapy?, The Afghan Whigs, Morphine.[/quote:fc18de177f] Ik vind het altijd erg prettig als mensen me er [b:fc18de177f]niet[/b:fc18de177f] aan herinneren dat ik The Posies heb gemist...

[quote:b724a3220a="Chartreuse"][quote:b724a3220a="Elstar"]En tussen de roze wolken door de ene na de andere goede band: Prong, The Posies, Senser, The Orb, Rage Against The Machine, Björk, Smashing Pumpkins, The Breeders, Therapy?, The Afghan Whigs, Morphine.[/quote:b724a3220a] Ik vind het altijd erg prettig als mensen me er [b:b724a3220a]niet[/b:b724a3220a] aan herinneren dat ik The Posies heb gemist...[/quote:b724a3220a] En ik vind het altijd prettig als mensen me er [b:b724a3220a]niet[/b:b724a3220a] aan herinneren dat ik Rage Against The Machine heb gemist...

[quote:b724a3220a=“PinkPop1994”]In 1994 haalde Rage Against The Machine de krant als veroorzaker van de zwaarste Pinkpop aardbeving: een 1 op de schaal van Richter, waarbij het publiek iedere minuut zoveel energie produceerde dat het een gloeilamp van 100 Watt ruim een uur zou kunnen laten branden.[/quote:b724a3220a]

Mijn PinkPop-bezoekjes stammen uit 1979 (The Police en Elvis Costello), 1980 (Joe Jackson en The Jam), 1981 (U2 en Ian Dury) en 1982 (Au Pairs) (tussenhaakjes mijn favoriete bands van de dag).

Ik denk dat ik 26 juni maar naar Rockin’ Park ga: R.E.M., Lenny, Interpol, Queens Of The Stone Age en Nine Inch Nails zijn voor mij dik de moeite waard.
Fields Of Rock is ook vet, maar net iets minder mijn smaak dan het programma van Rockin’ Park. Hoewel het me wel kicken lijkt om Rammstein live te zien fikken, Velvet Revolver te horen, Slayer te zien en Motörhead… ach, nou kan het nog.
En dan de Queen-tour: Queen kon me boeien tot het ‘News Of The World’-album. Een jaartje later heb ik al m’n Queen elpees verpatst. Wat ze daarna produceerden heb ik nooit mooi of leuk gevonden.Nu is Queen Queen niet meer zonder Mercury. Beetje sneu om die koe uit de sloot te baggeren met een andere zanger. Hebben we al een keer gezien: Sjors Maikel deed dat helemaal niet zo slecht.