Rode/dode pixel iMac intel

Beste, mac os x'ers

Ik heb vandaag een iMac intel duo core aan geschaft.
Nou zit er een klein foutje op het scherm.
Er zit namelijk midden in het scherm een pixel die alleen rood blijft.

Wat te doen?
alvast bedankt

In de winkel of in de Apple Store?

[quote:0cdf07ffb3="à la Mac"]In de winkel of in de Apple Store?[/quote:0cdf07ffb3]

In de winkel gekocht

[quote:d671f7b2c5="Rayel"]In de winkel gekocht[/quote:d671f7b2c5] Even teruggaan naar de winkel: je hebt nog ruim garantie! [size=8:d671f7b2c5]Tenminste: dat hoop ik...[/size:d671f7b2c5]

Ik zou er zeker mee terug gaan. En vragen of je de nieuwe werkend mag zien voordat je weer naar huis gaat.

Stel dat ze niet willen ruilen (doen ze waarschijnlijk wel), dan je geld terugvragen. Kun je later weer een nieuwe kopen en inderdaad eerst testen... :roll: Succes! :D

Mijn vader had een gloednieuwe iMac G5 met iSight gekocht en binnen een uur kwam ik erachter dat er 2 dode pixels op zaten. Direct gebeld en ingeruild.

De vraag is natuurlijk of je hem wel kan ruilen volgens de regels. Volgens een of andere eu norm mag je scherm 3 dode subpixels bevatten.

Klopt... hier zijn idd richtlijnen voor. Ga er maar vanuit dat het omruilen niet vanzelf zal gaan bij de dealer. Maar proberen kan altijd... en als de dode/luie pixel midden in het scherm is dan is dat héél erg vervelend. Dat is ook argument waar je mee kan gooien.

Gewoon op de garantie gooien: je betaalt voor een goedwerkend product, dus heb je daar ook recht op. Hoe klein de "schade" ook is.

[quote:bdebda0dcc="reposte"]Gewoon op de garantie gooien: je betaalt voor een goedwerkend product[/quote:bdebda0dcc] En met minder dan 3 kapotte pixels mag men ook spreken van een goed werkend product... die vlieger gaat dus niet op.