Rollercoaster Tycoon 2 - Ook voor mac?

Hoi,

weet iemand of RollerCoaster Tycoon 2 ook voor de Mac komt?

Alvast bedankt,
Jaap

Weet niemand dit??

Ik denk zelf dat het nog wel lang kan gaan duren. De PC versie komt pas 15 oktober uit.Weet niet oftie wel naar Mac gepoort wordt en dan ook nog naar X. Ik vrees het ergste.... ???

dit moet er even uit: ****

Sorrie hoor maar alle leuke games komen alleen maac voor Wind(h)oos P.C.'s.,…

Tja, Het ligt helemaal aan de softwareboeren. Neem bv UbiSoft, die heeft MYST III (Exile) uitgebracht op 2 platforms tegelijk..sterker nog 1 verpakking met 4 cd's die en op de mac en op pc draaien! Da's nog eens slim! Ik denk dat de meeste spellenboeren denken dat Maccers niet veel gamen en misschien wel een aparte spelconsole kopen. Veel emails sturen dus....en hopen dat ze zich er wat van aan trekken. Het overstappen naar X zorgt natuurlijk (?) ook voor nog wat extra vertraging. Toch is er al aardig wat beschikbaar hoor. Je moet alleen ff zoeken. En tja RCTI & II..alleen PC (vraag je je eigenlijk dan niet af of het wel zon geschikt spel is voor de Mac? :p )

RTC 1 is prima te spelen met Virtual PC.

[quote:post_uid0="Paul Sondervan"]RTC 1 is prima te spelen met Virtual PC.[/quote:post_uid0] Hee Paul,

Wat is jouw ervaring met games onder VPC en welke versie van windhoos gebruik je daarvoor?

De meeste games kan je wel vergeten in VPC. Zodra er expliciet om een videokaart gevraagd wordt, dan wordt die niet ondersteund door VPC. De spellen worden door mij (en mijn kinderen) in Windows 98 gespeeld.

Ikzelf ben een adventure-man.
De meeste hiervan draaien probleemloos in VPC.
Disc Noir, Atlantis, Lighthouse, Starship Titanic, Reah, enz. Meestal werken ze probleemloos. Soms wel wat traag. Let dus op de systeemeisen voor het spel (VPC 5 emuleert een Pentium II).

RTC 1 gaat goed, The Sims werkt weer niet.
Heart of Darkness zou het moeten doen, maar doet het niet.
Jazz Jack Rabbit doet het weer wel en zo kan ik nog een tijd doorgaan.

Het is vaak een kwestie van proberen. Mijn advies is dan ook om het eerst te proberen met een versie van een vriend of familielid.

VPC 2 & 3 ondersteunen Voodoo 1 & 2, maar die werken weer niet onder Mac OS X (ook niet in Classis).

Bedankt Paul! Weet ik gelijk wat wel en niet kan met VPC! helemaal de blubber gezocht naar PC drivers voor mun grafische kaart...geinstalleerd en whop nix!! Ga dus ff andere games zoeken!

rct2 komt 18aug uit op mac. maar ik heb hem al gewoon via kazaa kei makkelijk hoor.

[quote:d2c044f4ab="jbro"]rct2 komt 18aug uit op mac. maar ik heb hem al gewoon via kazaa kei makkelijk hoor.[/quote:d2c044f4ab] Als ik de dag daarvoor er nog niets van heb gehoord moeten ze dat wel heel snel aankondigen.

Ik heb bovendien nog helemaal niets van een port naar de mac gehoord van RCT2…
Waarvandaan heb jij die informatie t.z.t.?

Uit z'n duim ben ik bang.. ;]

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: Meer hoef ik er niet bij te zeggen als het waar is wat je zegt, Mirg.

hoe zit het nou met die game ?

Nog niets over gehoord; Zoo Tycoon is d'r wel voor mac en is hetzelfde principe alleen een dierentuin maken ipv een pretpark.