Rommel in thuismap

Sinds kort, als ik naar mijn thuismap ga, dan zie ik tussen alle mappen, die ik o.a. zelf heb aangemaakt allerlei losse documenten verschijnen. Soms haal ik ze weg, maar ze komen net zo hard weer terug. Ik geef een paar namen: downloads.ini downloads.ini.old file_sources.ini files.ini friends.ini searches.ini servers.ini shared_files.ini stats.ini

Wat moet ik hiermee en wat is het ???

INI bestanden zijn Windows bestanden. Daarin staan de instellingen van het programma waar het naar vewijst. Wat ze in je map doen is mij ook een raadsel. Het lijkt er op dat je een of ander download programma gebruikt die deze bestandjes aanmaakt op het moment dat je het download programma opstart. Welk programma gebruik je eigenlijk om spullen van internet te downloaden?

.ini klinkt als Windows files. Share je je home dir met een Windows bak?

Greets Tristan

Of gebruik je soms een programma onder Vitrtual PC om dingen te downloaden?

[quote:d5acd2caf9="Jinta"]Sinds kort, als ik naar mijn thuismap ga, dan zie ik tussen alle mappen, die ik o.a. zelf heb aangemaakt allerlei losse documenten verschijnen. Soms haal ik ze weg, maar ze komen net zo hard weer terug. Ik geef een paar namen: downloads.ini downloads.ini.old file_sources.ini files.ini friends.ini searches.ini servers.ini shared_files.ini stats.ini

Wat moet ik hiermee en wat is het ???[/quote:d5acd2caf9]

Heb je al een geprobeerd om zo'n bestand te openen met bijv. BBEdit of Textedit? Wellicht dat dat enig licht op de herkomst werpt.

heb je ooit met mlmac zitten schuiven op je computer?

Wat ik wel een poosje terug heb gedownload via de mac voor de PC (voor mijn zus) is een firewall progje en die heb ik ook geprobeerd te installeeren op VPC. Dit is niet gelukt en ik heb het progje weggegooid. Downloaden via internet doe ik via de browser maar soms ook films via ML Donkey... Komen we nu wat verder ?