root account verwijderen

Hallo Ik heb een probleem met het verwijderen van een extra account, aangemaakt door Apple bij het repareren van mijn logic board. Ik heb eeb Ibook en Tiger. Ik Apple gebeld, omdat zij het logic board vernieuwd hebben en het account "andere" hebben ingesteld. Het blijkt inderdaad om een root account te gaan en na enig gepiel konden we de account benaderen en actief maken. Dat was tenminste iets. Echter verwijderen lukte hen ook niet. Volgens hen moest je opstarten met de c toets ingedrukt en de tiger schijf erin en dan kon je alle wachtwoorden van je accounts veranderen. Daar stonden 4 accounts: system adminitrator, application server en mijn twee eigen accounts. Ik heb alle accounts van een nieuw wachtwoord voorzien, dat lukte. Ik kon op deze manier ook alle accounts opstarten. Echter verwijderen ho maar. Ik zag dat ik via het instalmenu wel de repair disk permission kon benaderen, dus dat heb ik gedaan. Ik moest van Apple ook nog een bepaald beveiligingsmenu actief maken (ik ben vergeten waar), maar dat bleef grijs en dat schoot niet op. Verder zou ik door hen teruggebeld worden, is nog niet gebeurd. Dan wordt het tijd voor Macosx.nl. Valt dit op te lossen?

Ik kan het niet helemaal volgen allemaal, maar wat gebeurt er als je opstart vanuit je normale account en het voorkeurenpaneel 'Accounts' opent, en op het hangslotje klikt?

misschien je computer gewoon even helemaal opnieuw installeren?

en anders via de tiger cd ff het wachtwoord aanpassen.

Hoe staat de checkbox "Weergave inlogvenster" onder Systeemvoorkeuren > Accounts > Inlogopties ? (eerst ff slotje klikken denk)

En als je Hulpprogramma’s > NetInfo-beheer opstart. Het slotje klikt en wat staat er dan in het menu “Beveiliging” is het root account ingeschakeld?

Hoofdaccount verwijderen:

1 maak nieuw gebruiker aan en geef die de ‘administrator rechten’
2 wijzig de computer naam, die je hebt bij file sharing (samengebruik)
3 ga naar nieuwe gebruiker en log de andere uit
4 gooi de andere (oude) gebruiker weg

Klaar is Kees!

Het lijkt me allemaal nodeloos ingewikkeld geworden, dat verhaal met de opstart cd + wachtwoorden wijzigen, etc. En ook niet bepaald risicoloos!

De gebruiker ‘Andere’ is inderdaad de root, en laat zich niet verwijderen zoals een andere gebruiker. Deze account moet je uitzetten middels het programma Netinfobeheer>menu Beveiliging>Schakel rootgebruiker uit. Da’s alles!

Hoop ik dat je de zaak niet hebt opgekloot met die ww-reset exercitie! :?