rotatie blijft niet gesaved

Als ik m'n foto's uit de camera heb gedownload, open ik ze allemaal in Preview (Voorvertoning) en dan draai ik ze evt. Na draaien druk ik steeds op Save. Als ik later de foto's open in Preview gaat alles goed, maar ik heb een ander programma dat een site van een folder met foto's maakt en sinds enige tijd staan alle foto's weer in "landscape". Ook Netscape en Safari laten 'm landscape zien. Heeft iemand een idee hoe ik de fotos "portrait" kan houden ? Beetje zoeken leverde op dat als het goed is, de "EXIF" van de foto veranderd zou moeten zijn. Geen idee wat dat is.

probeer eens met save as en dan een andere naam te geven.

optie om de foto's met photoshop (elements) te openen en te roteren en dat te bewaren, dan heb je dat euvel nergens meer. Staan ze altijd goed.

Iemand had pas nog precies dezelfde vraag - [b:6cf4878274]reaction[/b:6cf4878274] heeft gelijk: gebruik Photoshop of een soortgelijk programma (The Gimp, IP Express, etc) voor het roteren, met Preview zal het niet lukken.

Maar hoe komt het dat het een paar maanden geleden wel goed ging ? Is er een update van Preview geweest ? En wat is het voordeel op deze manier ? Wie heeft er iets aan dat fotos alleen in preview goed worden getoond ? Doet een beetje denken aan exploder-achtige codes die alleen maar met dat ene programma werken...

[quote:41e79e3006="big al"]Iemand had pas nog precies dezelfde vraag - [b:41e79e3006]reaction[/b:41e79e3006] heeft gelijk: gebruik Photoshop of een soortgelijk programma (The Gimp, IP Express, etc) voor het roteren, met Preview zal het niet lukken.[/quote:41e79e3006] Helaas. Ook met Graphic Converter lukt het niet. Als een browser de foto opent, ligt 'ie weer plat. Om daar nou Photoshop voor te kopen... :? Nog iemand een idee ?

Hiermee http://www.macupdate.com/info.php/id/13228

Of misschien iPhoto?