Routeplanner Apple compatable

Wil een handheld Routeplanner aanschaffen (voor gebruik binnen europa) die ik zowel in de auto als lopend in de stad wil gebruiken.

Een collega had een Garmin maar die blijkt niet Apple compatable … iemand goede ervaringen ?

zoek ff naar MacTomTom.

ivan

net gekeken tks .. maar zo'n tomtom steek je niet in je zak ... en tomtom op een HP wordt een beetje een dure grap ..

iemand ervaring met Mitac Mio ?

wat dacht je van route 66 europa, dan eventueel combineren met een bleutooth gps en een ibook, werkt als een trein

[quote:eee5b4617f="Hajinick"] iemand ervaring met Mitac Mio ?[/quote:eee5b4617f]

is ook niet compatibel
tom tom + bluetooth! :lol:
wel prijzig maar dan hebbie wat

All-in-one oplossing: TomTom ONE.

Past misschien niet in je broekzak maar zeker in je binnenzak.

Werkt perfect en is Mac-compatible

Kost ongeveer 350 euro.

met bloedtooth? :lol:

Werkt zo'n Mio niet met Missing Sync? Zo'n Mio is een leuke en vooral erg goedkope oplossing. Hou ook ff aanbiedingen in de gaten, een kameraad van me heeft laatst een Medion Pocket PC + navigatie gekocht voor €199,-. In princiepe werkt Missing Sync dacht ik met alle Windows Mobile 2003 apparaten dus dat zou een erg goedkope en draagbare oplossing zijn. Check wel ff of het allemaal echt compatibel is natuurlijk.

TomTom is uit zichzelf niet mac compatible, maar met het programmaatje TamTam (how original) kan je er alsnog vanaf je mac nieuwe kaarten etc. op zetten.

[quote:75483b3bbd="atimago"]wat dacht je van route 66 europa, dan eventueel combineren met een bleutooth gps en een ibook, werkt als een trein[/quote:75483b3bbd] Route 66 is een routeplanner, geen navigatie systeem. Is geen alternatief voor TomTom en gelijksoortige systemen. Zie ook [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=266591&highlight=route#266591]1e ervaring met Route 66 en GPS in de auto[/url]

TomTom iswel compatible met Mac

[quote:5eab857808="Koen 1980"]TomTom is uit zichzelf niet mac compatible, maar met het programmaatje TamTam (how original) kan je er alsnog vanaf je mac nieuwe kaarten etc. op zetten.[/quote:5eab857808]

Koen toch. Sinds versie 5, en die is er al een tijdje, is TomTom volledig compatible met Mac OS X.

Ja hoor, TomTom is volledig Mac-compatibel en de One is idd pocketformaat. Bovendien wijzen alle tests erop dat TomTom nog steeds het beste navigatiesysteem is, hoewel ik ondervind dat het ook wel zijn gebreken heeft.

Welke gebreken dan ? Ik ben van plan om een tomtom one of een mio 268+ te kopen, maar ik vraag me af welke van de twee het stabielste is. Tomtom is al compatiebel met mac, dat is een grrot pluspunt. Is de mio 268+ dit ook?

[quote:db513aa472="Stief"]Welke gebreken dan ? Ik ben van plan om een tomtom one of een mio 268+ te kopen, maar ik vraag me af welke van de twee het stabielste is. Tomtom is al compatiebel met mac, dat is een grrot pluspunt. Is de mio 268+ dit ook?[/quote:db513aa472]

Mio? Geen idee.

Gebreken van TomTom? Wel, hij is niet zo nauwkeurig wat de huisnummernavigatie betreft en kijk verder maar eens op
http://www.mijntomtomgo.nl/

Succes.

Een vriend van me heeft die Mio,volgens mij is dat een typisch "niet doen" gevalletje. Ik geloof niet dat hij hem ooit aan het werk heeft gekregen op de Mac.

Moet altijd bij iemand met een PC de software updaten.

Ik heb die TomTom one bekeken maar wat is dat een zeldzaam lelijk ding .. met een zeer goekope uitstraling (had wel wat meer verwacht voor €399,=)

en aangezien ik in Parijs woon heb ik wel een mooie gezien voor € 379,- de ViaMichelin. en dat zijn toch de experts op kaarten gebied … zeker in frankrijk …

als ik naar de specificatie kijk … dan zie je dat je inderdaad een PC moet hebben … en dus niet Mac compatble … Als ik nu VirtualPc zou laden op mijn Powerbook zou ik dan wel die installaties kunnen draaien ???

Taille : 121 x 71,5 x 19 mm
Couleur : Gris / Noir
Poids : 134 grammes
Ecran : 3.5 ‘’ QGVA LCD (320x240°)
Processeur : Intel 312 Mhz
RAM : 32 Mo RAM / 32 Mb ROM
Système d’exploitation : Windows CE.net 4.2
Câbles : USB /Allume-cigare
Batterie : Produit livré avec une batterie pré-chargée. Autonomie de 5 heures
Haut-parleur : Intégré
GPS : Antenne intégrée. Norme : SiRF Star III
Système de fixation voiture : Fixation rotative comme un rétroviseur, au design unique. Pare-brise ou tableau de bord.
Logiciel : ViaMichelin Navigation 4.x . Carte SD (512 Mo) avec carte pays pré-chargée. CD-Rom ViaMichelin Navigation

Configuration minimum requise pour l’installation du CD-ROM sur le PC :

• PC équipé d’un microprocesseur Pentium® 200 Mhz minimum et d’un lecteur de CD-ROM
  • Système d’exploitation Microsoft Windows® 2000 ou XP
  • 128 Mo de mémoire RAM minimum
  • Espace disque PC : en moyenne 300 Mo d’espace disque de moyenne nécessaire pour installer les cartes

Ik heb die TomTom one bekeken maar wat is dat een zeldzaam lelijk ding .. met een zeer goekope uitstraling (had wel wat meer verwacht voor €399,=)

en aangezien ik in Parijs woon heb ik wel een mooie gezien voor € 379,- de ViaMichelin. en dat zijn toch de experts op kaarten gebied … zeker in frankrijk …

als ik naar de specificatie kijk … dan zie je dat je inderdaad een PC moet hebben … en dus niet Mac compatble … Als ik nu VirtualPc zou laden op mijn Powerbook zou ik dan wel die installaties kunnen draaien ???

Taille : 121 x 71,5 x 19 mm
Couleur : Gris / Noir
Poids : 134 grammes
Ecran : 3.5 ‘’ QGVA LCD (320x240°)
Processeur : Intel 312 Mhz
RAM : 32 Mo RAM / 32 Mb ROM
Système d’exploitation : Windows CE.net 4.2
Câbles : USB /Allume-cigare
Batterie : Produit livré avec une batterie pré-chargée. Autonomie de 5 heures
Haut-parleur : Intégré
GPS : Antenne intégrée. Norme : SiRF Star III
Système de fixation voiture : Fixation rotative comme un rétroviseur, au design unique. Pare-brise ou tableau de bord.
Logiciel : ViaMichelin Navigation 4.x . Carte SD (512 Mo) avec carte pays pré-chargée. CD-Rom ViaMichelin Navigation

Configuration minimum requise pour l’installation du CD-ROM sur le PC :

• PC équipé d’un microprocesseur Pentium® 200 Mhz minimum et d’un lecteur de CD-ROM
  • Système d’exploitation Microsoft Windows® 2000 ou XP
  • 128 Mo de mémoire RAM minimum
  • Espace disque PC : en moyenne 300 Mo d’espace disque de moyenne nécessaire pour installer les cartes

Garmin [url=http://www.garmin.com/pressroom/corporate/011006.html]heeft aangekondigd[/url] om volledig Mac OS X compatible te worden voor het einde van dit jaar!

Dat is heel goed nieuws ! Kan ik eind van het jaar toch nog mijn laatste windhoos laptop voorgoed in de kast zetten.